Välkommen till min blogg


torsdag 22 september 2011

Mitt "tjejgäng"

I kväll har jag haft mina gamla arbetskamrater från Södertälje här. Vi är fem stycken och träffas ganska ofta och har gjort det genom åren. Ibland hos varandra, ibland går vi ut på teatern eller bara går ut och äter tillsammans. Vilken lycka att ha dessa tjejer (= mogna damer). Vi känner varandra utan och innan och kan prata om allt nästan.
Foto taget från balkongen

Vi brukar inte ha med oss något men av någon anledning fick jag en fin blomma av tjejerna den här gången. Jättefin är den.
'''''''
Jag hade lite otur med maten. Det var meningen att jag skulle ha tjälknöl och jag tog fram en älgstek från frysen och la in i ugnen i går kväll. Men när den var klar i dag på em och hade legat i sin lag upptäckte jag att den som packat den förra hösten (inte vi själva) bara hade skrivit älgstek och inte berättat att hela steken hade ett stort ben tvärsigenom.
Så det gick ju inte att göra skivor av det. Dessutom fanns det för mycket fett i bitarna. Så där stod jag två timmar innan alla skulle komma utan ha något att bjuda på. Det var bara att kasta sig i bilen och slita till sig något att göra en middag av. Det blev fläskfilé och middagen blev rätt hyfsad i alla fall. Alla verkade vara nöjda i alla fall.
Det blev en lyckad kväll hur som helst.

6 kommentarer:

  1. En härlig bukett med damer:-). Mina tjejkompisar finns kvar uppe i Sthlm tyvärr. Härnere är de få tjejer jag umgås med. Men det blir nog så när man flyttar långt i vuxen ålder.

    Så himla trist med steken. Sånt kan slå ner en i skorna ordentligt. Skönt att det löste sig i alla fall. Men det viktiga är ju egentligen det trevliga sällskapet.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med lite tjejprat.
    Vad gjorde du av älgsteken? Fick Justin den? :-D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, en del gick att spara, så jag la dem i frysen och kommer att göra pyttipanna av det någon gång.

    SvaraRadera
  4. Nämen, ett stort saftigt köttben med lite köttslamsor runt om är ett typiskt hundben! Stackar Justin, morbror ska köpa några saftiga grisöron som du kan få då du kommer hit!

    SvaraRadera
  5. Men oj, vad konstigt! Jag tänkte faktiskt inte på att spara det till Justin. Mitt huvud var fullt med annat troligen.
    Stackars, stackars hunden ....

    SvaraRadera
  6. Ja Margaretha, stackars stackars Justin. Vilket underbart ben det skulle varit. Men du KAN kompensera genom att köpa några fina märgben:-).

    Kram

    SvaraRadera