Välkommen till min blogg


fredag 2 september 2011

Bokklubb

Var i går på min bokklubb. Har säkert berättat redan att vi är sju stycken som träffas ca var femte vecka hemma hos varandra och tills dess har läst en bok som den som ska ha just den träffen har bestämt.
I går fick vi veta att vi skulle läsa den här boken tills nästa möte:
Vet absolut ingenting om den, så det ska bli spännande att läsa. "En oförglömlig bok" står det i recensionerna i alla fall.
På det här viset får man ju läsa böcker man kanske aldrig skulle kommit i kontakt med. Det här är ingen ny bok, den finns i pocket och vi försöker i möjligaste mån välja såna men ibland är det ju frestande att ta en alldeles nyutkommen bok.
Sen diskuterar vi boken, inte alltid som de är bra men sånt vet man ju inte i förväg. De går ju som regel att läsa i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det kul att få läsa en bok man inte vet något om, oftast blir det positiva överraskningar
    Lycka till med läsningen, hoppas vi får läsa en recension sen

    SvaraRadera
  2. Jag har lånat den boken av Anna-Lena och jag tycker att den är bra hittills. Har bara läst hälften.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Oj, jag trodde att jag läste din blogg ganska regelbundet, men inser nu att det är ett litet tag sedan jag var här. Den där boken är en av de få jag har hunnit (prioriterat) läsa i sommar. Jättebra! Tyckte jag :)

    SvaraRadera