Välkommen till min blogg


söndag 18 september 2011

Hemåt igen

I morgon bär det hemåt igen.
Det har varit en skön och omväxlande vecka. Hade en hel lista över vad som skulle göras och så gott som det mesta av det är fixat. Plus oförutsedda saker som att TV-antennen la av ...
De blommor jag vill spara tills nästa år, står nu på verandan. F ö har jag packat in en del saker som ska skyddas mot snö och kyla.
Min snälla svärson George har bytt till vinterdäck på min bil för jag vet ju inte hur vädret ser ut när jag ska hit ner nästa gång. Snön har ju kommit tidigare och tidigare för varje år. George ska också kolla åkgräsklipparen och göra den fin inför vintern.
Ja, vad gjorde jag utan alla dessa snälla människor i min omgivning? Här och i Stockholm. Jag har ett enormt stort behov av råd och hjälp nu när jag är ensam. För varje sak lär jag mig ju men vissa saker KAN jag helt enkelt inte och då måste jag köpa tjänsten eller få hjälp av någon i min omgivning. Oftast är det det senare som har gällt.
Jag är mycket ödmjuk och tacksam för det och hoppas att jag kan återgälda det på bästa sätt.

4 kommentarer:

  1. Vad bra med en veranda att vinterförvara blommor på

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det gick bra med bilen! Vad fint Pelargonen blommar! Lite sorgligt att ställa den för vinterförvaring när den är som finast!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det måste vara skönt att ha nära att ibland förlita sig på. Själv har jag bett en kille borra i taket för att få upp min gardinstång i vardagsrummet. Nu har det gått tre år, så i fredags ringde jag vaktmästaren. Hoppas HAN kommer i alla fall.

    Dina växter ser fantastiska ut. Sköter Charlotte om dom under tiden du är borta?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ännu har jag pelargonerna ute, men snart kommer väl frosten, så det börjar bli dags att fundera på hur och var jag ska förvara dem i vinter. Jag misstänker att det blir för kallt i förrådet.

    Visst är det lite tungt när man måste ordna hjälp till allting. Maken orkar och kan inte göra någonting längre, så det jag inte kan fixa själv måste jag be sonen eller någon annan göra. Tur att sonen har stort tålamod med oss.....

    SvaraRadera