Välkommen till min blogg


lördag 17 september 2011

Kristdaladagen

I dag har det varit Kristdaladagen (inte att förväxla med Kristdala marknad som är något helt annat).
Det var en lokal marknad med närproducerat, underhållning, hantverk m m samt att klass 6 samlade in pengar till sin klassresa i vår.
Här är vi på väg i det fina vädret.

Oj vad sugen man blev att köpa ... Och gjorde det ju förstås också. Hemproducerat, hemlagat, hempackat ...

Men Justin, han nosade genast upp en hundgodisförsäljare. Och fick till sin stora lycka provsmaka hela sortimentet. Snälla matte köpte oxlever och oxlunga (!) för de blev favoriterna.

Charlotte hade fått det ärofyllda uppdraget av arrangörerna att dokumentera hela Kristdaladagen. Och det gjorde hon med bravur, trots förkylning, näsblod och feber ...

Angelica tyckte inte hon var fin nog...


Klass 6 sålde kroppkakor, lingonsylt, vispgrädde (!) och mjölk. Massor, det var verkligen mängder som kom och köpte så de fick nog in jättemycket pengar till sin skolresa. Grattis.

En som otippat älskade kroppkakor var Angelica. Hon åt flera stycken.

3 kommentarer:

  1. Oj vad snabb du var! Fina bilder! Känns helt otroligt att jag såg förhållandevis normal ut med tanke på hur dåligt jag mådde...
    Det var i alla fall en trevlig dag & återigen tack för hjälpen med Ellens kroppkakeförsäljning! Grädde till Kroppkakor ska det vara i Småland!

    SvaraRadera
  2. Charlotte såg riktigt pigg ut ju. Svårt att se att hon var så dålig som hon var. Vilken härlig dag ni verkat ha! Själv vägrar jag äta kroppkakor. Jag tror inte jag skulle gilla dom och har aldrig smakat. Kanske dags!

    Typiskt Justin att leta upp en hundgodisförsäljare. Mischa hade gjort exakt samma sak. Jag har haft en underbar dag med Mischa!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så kul med marknad!

    Nästa lördag är det höstmarknad här i Klintehamn och då hör det till traditionen att man ska gå och äta kroppkakor någonstans. Alla matställena i Klintehamn serverar kroppkakor den dagen.

    Ha en fin helg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera