Välkommen till min blogg


tisdag 27 september 2011

Gammal klasskamrat

Idag har min gamla klasskamrat från Whitlockska Samskolan varit här på lunch.
Vi träffades av en tillfällighet i den efterlevandegrupp som ordnades för oss som förlorat en anhörig på Ersta sjukhus.
Hon och jag hade inte träffats sen vi slutade skolan (och det var ju länge sedan ...) men nu har vi återupptagit kontakten.
Dels hade vi ju mycket gemensamt i och med att vi förlorat en älskad person men även stämde kemin på precis samma sätt för oss som när vi umgicks i skolan. Men vi förlorade tyvärr kontakten p g a att hon bytte skola.
Vi pratade i timmar. Och ska fortsätta hemma hos henne snart.
Tänk så det kan bli i livet.
Tog bort klassfotot jag la in, märkte inte att det var klick- och läsbart.
Tack Birgitta för upplysningen!

3 kommentarer:

  1. Så roligt att få ta upp en så gammal och kär bekantskap och upptäcka att det fortfarande finns något gemensamt.

    Så klokt av dig att inte avslöja namn och utseende på din vän.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni har mycket att prata om, både från nuet och skoltiden. Roligt att ni fått kontakt igen efter så här många år!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att träffa en gammal vän och dessutom upptäcka att kemin finns kvar. Min gamla bästis från Täby ringde just i kväll också. Vi har varit vänner i 42 år. Tänk vad tiden går.

    (Och nu verkar jag kunna skriva kommentarer också...)

    Kram!

    SvaraRadera