Välkommen till min blogg


fredag 9 september 2011

Maxim

I går upplevde jag en trevlig och omväxlande dag.
Jag och några väninnor var på Maxim och såg "Riktiga män". OJ, bland det roligaste jag sett! Vad vi skrattade (vilket för min del verkligen behövdes). För er som bor i Stockholm och har möjlighet - försök få biljetter.

Bifogar lite text om föreställningen:
Tommy Körberg, Johan Rheborg, Johan Ulveson och Erik Johansson spelar männen som försöker förstå sig på varandra, sig själva och det motsatta könet.



Riktiga män är en mycket annorlunda komedi för fyra skådespelare och en pianist. Det är en komedi med inslag av slapstick, mim, sång och lite dans.
Recensioner:
Rakt igenom begåvat.
Johan Ulveson...briljerar med fysisk komik. /AB...
Johan Rheborgs galna utspel lyfter pjäsen... /SvD

Riktiga män är en rolig komedi med ett budskap. En ganska sorglig historia, men som berättas med en rejäl skopa humor och mycket värme och respekt.

***********

Innan teatern var jag en runda på stan för att kolla vad som hänt sen sist.
Då stötte jag på den här damen:

Maria Montazami var på Åhléns och gjorde reklam för en bok tror jag det var.
Gissa om det var fullt med folk omkring henne.

4 kommentarer:

  1. Härligt med skratt! Åh, Maria, hon är så söt. Jag kan inte låta bli att titta på "hemmafruarna" den här omgången, och det känns som om hon är den enda som står för vem hon är.

    Ha det gott idag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppendag rakt igenom!

    SvaraRadera
  3. hon har ju skrivit en kokbok så det var väl den hon promotade

    SvaraRadera
  4. Såg "Svenska Hollywoodfruar" igår (måndag 12/9). Tydligen gjorde hon reklam för sin väskkollektion (visste inte ens hon hade en sån). Och det får vi se nästa måndag kväll kl 21.00. Vi kanske får syn på dig också?? :-)

    Kram

    SvaraRadera