Välkommen till min blogg


söndag 1 maj 2011

Helgen som gått

Den har innehållit lite olika saker:
På lördagen höll Sara, Thomas, Jonas och jag på med båten nästan hela dagen. Tvättat, vaxat utsidan samt dammsugit, tvättat, putsat insidan. Plus en del annat som vi  inte visste behövdes ...
Klockan halv tre satte vi punkt och jag åkte ut till Håbo Tibble och firade en underbar Valborg med Ingrid och Göran
Vi tog en drink i solskenet och värmen. Med jättegott tilltugg som jag svepte i mig på nolltid.

Så här såg den jättegoda förrätten ut. Inte konstigt att man mådde bra. Huvudrätten var minst lika god. Fläskfilé med massa godsaker i, kryddad med kummin.

Och självklart ... en brasa på den egna tomten.
Minst lika fin som den som idrottsföreningen erbjöd några meter bort ...

Justin med sin favoritmorbror som han lindar runt sin lillklo

Så här vacker utsikt har min bror och svägerska från sin veranda. Inte dumt eller hur?

Söndag - tillbaka till båten. Nu var det dags för bottenmålning. Sara och Thomas skötte det. Jonas och jag försökte slå våra kloka huvuden ihop för att få upp kapellet. Det gick till slut. Men lätt var det inte

Nu packar vi ihop. Tack för hjälpen snälla Sara, Jonas och Thomas. Det hade inte gått utan er!
Tänk vad duktig Jan var med allting, man fattar det mer och mer ju mer tiden går ...
 Åh, vad jag saknar honom.
Men konstigt nog löser man allt i alla fall. Och får anledning att känna sig lite duktig...

6 kommentarer:

  1. Vilken händelserik helg, både trevligt och sorgligt. Vad duktiga ni var med båten!
    Såg jättemysigt ut på er Valborgskväll!

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb ni har gjort med båten! Och så trevlig er Valborg verkar ha varit, men så mycket god mat och egen brasa.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tack själv att du tog dig tid att komma till oss

    SvaraRadera
  4. Härligt att du fick så fin valborg. Det gläder mig mycket. Men sorgligt med båten. Måste kännas svårt alltihop.
    Sköt om dig.

    SvaraRadera
  5. oj vad mycket jobb det är med att ha en båt

    SvaraRadera
  6. Fast när den är klar får man så mycket igen att allt detta är glömt. Sen var det ju lite extra jobbigt för oss för trots att jag varit med varje år så var det mycket som tog längre tid än vanligt.

    SvaraRadera