Välkommen till min blogg


torsdag 19 maj 2011

Gondolen

Var idag och åt lunch på Gondolen med två f d arbetskamrater från IT-kommissionen.
För den som inte vet, så ligger den restaurangen högst upp på Katarinahissen.
Det var jättetrevligt. Det var en superb lunch och vi hade mycket att prata om för vi hade inte träffats på ett bra tag.
Vi passade förstås på att fråga om om restaurangen skulle rivas tillsammans med Katarinahissen. Men tydligen skulle det inte bli så. Fast ingen vet ju helt säkert.
Så vi får väl se ...
Och eftersom jag nästan aldrig går ut utan kamera så blev det förstås ett par bilder där uppifrån.

Åt andra hållet. Visst är det fint?

9 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter!
    Och vilken utsikt! Vi måste verkligen åka upp dit när vi är uppe nästa gång, det var evigheter sen jag var där uppe!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan man ju inte åka upp längre utan man får gå via Mosebacke torg. Det är fint det med. Utsikten är ju densamma.

    SvaraRadera
  3. Känner igen utsikten. Minnen! Men det är nog 30 år sen jag åt där. Kul att se. Hoppas ni fick en riktigt god lunch.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev ju fint väder också. Gondolen har ju blivit en finkrog

    SvaraRadera
  5. där har jag varit på julbord ett par gånger

    SvaraRadera
  6. .. och man kan åka upp via gondolens ingång i gamla konsumhuset man behver inte gå runt till mosebacke

    SvaraRadera
  7. Skönt att det går att gå igenom Coop-huset! Men när stängde de Katarinahissen?

    SvaraRadera
  8. I dagarna.
    Men att gå genom COOP-huset är inte att rekommendera för det fungerar inte heller så bra. Christer som var med på lunchen försökte och det gick till slut. Jag kom med tunnelbanan, uppgång Götgatan, och sen var det hur nära som helst för man var redan på toppen så att säga.

    SvaraRadera
  9. Hejsan Margaretha !

    Finns den kvar Gondolen, där har jag varit många gånger, förr om åren.

    När Mamma levde och kunde gå, var vi ofta på Glada Laxen invid Fältöversten.Vi brukade mötas där, för Mamma bodde Brevik / Lidingö.
    Fast jag for ut till Brevik massor av gånger.
    Mamma älskade restauranger.Slippa dona själv.

    Måste ta en dag och fara in till STAN.

    Det är så härligt att få se sin födelsestad tack vare Dig och några till.

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera