Välkommen till min blogg


onsdag 25 maj 2011

Efter nio år ...

... är nu denna midsommarduk äntligen klar.
Den har legat som ett jättedåligt samvete under alla år men nu tyckte jag att den var värd att få bli klar och ligga på ett bord och glädja oss.
Skälet till att det tagit emot är att Justin, den lilla söta hunden, åt upp mönstret när han var valp. Jag fick tejpa ihop det som fanns kvar av pappret men en del saknades och där fick jag gissa hur färgerna o stygnen skulle vara.
Så det fick bli som det blev. Unikt kan ju vara en bra beskrivning.
Jag tror inte den skulle ha blivit godkänd av min stränga syslöjdslärarinna.
Det skulle i sånt fall inte vara det första som blev underkänt av henne ...

13 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Och vad IMPONERAD jag blir att du faktiskt gjorde klar din! Jag har ju en duk med vackra höstlöv som ligger här... Om du inte har något att göra...

    SvaraRadera
  2. Hur många år har den legat?

    SvaraRadera
  3. Nio. Det stod i rubriken... :D

    SvaraRadera
  4. Det var din duk jag frågade om. Och den som frågade är din lilla mamma som inte kan gå in på egna lösenord utan måste kallas anonym numera.

    SvaraRadera
  5. Hi hi... Så hemlig du ska vara då! Jag undrade lite vem det var som frågade...
    Min duk, den är lika gammal som Angelica... fyller åtta i höst!

    SvaraRadera
  6. Grattis till att ha fått duken färdig! Den ser ju riktigt fin ut.

    Jag hade under många år ett stramaljarbete som låg och väntade på mig.

    Jag var inte mer än tonåring och hade startat så friskt med att brodera två stolsitsar och en blev färdig, men inte den andra. Den låg och låg och låg, men så skulle jag ju gifta mig och då tog jag mig samman och fick den andra också färdig och kunde införskaffa två pallar som passade att klä med mina broderade alster.

    Svärmor blev lite impad när hon fick se mina handsydda sitsar.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  7. Härligt att få skryta lite med hembroderade stolsitsar inför svärmor.
    Nu för tiden går man ut på bloggen och visar alla hur himla duktig man är!!

    SvaraRadera
  8. Jag förstår att Justin åt upp mönstret i mitten! Det var säkert en kartong Frolic eller en stor hög mrd grisöron

    SvaraRadera
  9. Hejsan Margaretha !

    Vad fin den är.Kommer ju snart till pass.om en månad så är det midsommardagen.


    Kram Mi

    SvaraRadera
  10. Det var därför jag äntligen fick lite fart att få den klar.

    SvaraRadera
  11. Det är svårt att ta itu med sånt som legat i flera år. Den blev toppenfin!

    SvaraRadera
  12. man ska aldrig ha dåligt samvete över ogjorda saker
    bättre att nyttja sin energi på andra saker

    SvaraRadera
  13. blogg.se ligger nere så jag svarar på fågelfrågan här: Nä, ingen förklaring till att fågelungarna dog. Sånt här händer kanske. Det har ju varit lite kallt också, och mamma och pappa måste ju lämna boet för att skaffa mat. Kanske det var kylan som knäckte dom, vad vet jag? Men himla trist i alla fall. Blev så himla ledsen.

    SvaraRadera