Välkommen till min blogg


torsdag 26 maj 2011

Bokklubb

Har varit på min bokklubb i kväll. Vi hade mycket trevligt, med god mat och trevlig samvaro. Pratade förstås om boken vi hade läst: Gerda Antti - Min man David
som de flesta av oss hade gillat. Den var trevligt skriven tyckte jag. Lättläst.
Till nästa gång som blir efter sommaren ska vi läsa en bok som heter
Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström. Har aldrig hört talas om den,
så det ska bli intressant.
Men innan dess hinner jag nog läsa flera böcker.
Har ju hela sommaren på mig.


4 kommentarer:

  1. Så olika smaken är. Jag tyckte inte alls om Min man David. För mycket inre tankar, ganska händelselös. Men visst fanns det en del små aha-upplevelser i den. Kanske Lärarinnan i Vilette är mer i min smak? :-)

    Ett litet PS: Får Justin följa med på dessa möten?

    SvaraRadera
  2. Han kunde ha fått, men just den här helgen är det fullt med andra saker så han vår vara hos min bror o svägerska i Kallhäll till söndag kväll. Nästan så jag tror han trivs bättre där än hos tråkiga mig ... :-(

    Hoppas du gillar nästa bok.

    SvaraRadera
  3. Läste om Lärarinnan.... på bokus.se och den verkar mer i min smak. Så nu är den beställd :-)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med bokcirkel! Har ni uppehåll hela sommaren?
    Fortfarande problem med att logga in på Google? Den är jättetjurig just nu, jag kan bara kommentera Blogspot från den röda datorn. (Vilket är väldigt konstigt...)

    SvaraRadera