Välkommen till min blogg


tisdag 17 maj 2011

Ett Foto i Timmen

Det var länge sedan jag var med i EFIT men jag ska göra ett försök igen ...
07.45
Dagern börjar som vanligt med promenad i ekskogen med Justin. Härlig morgon.


08.45
Blir så himla upprörd när jag hör att vår jättefina Katarinahiss kanske inte längre ska få finnas kvar. Det är första gången som jag på allvar vill ansluta mig till en sån där protestgrupp. Allt är tydligen trasigt på den. Men det är väl bara att laga!
Inte kan väl ta bort en sån berömdhet?

09.45
Åkte iväg till Nacka Forum för där ligger den Försäkringskassa som vi är anslutna till Jag är tvungen att få en stämpel i ett dokument från Bryssel att jag lever. Vi har bott i Belgien och har en liten pension därifrån. De är mycket byråkratiska i det där landet.
Det tog mig en halvtimme att hitta kontoret. Men väl där visade det sig att det bara var öppet några dagar i veckan. Inte tisdag då förstås.
10.45
Vad gör man då? Går och handlar förstås!
Rabatt på alla byxor på Flash. Köpte ett par vita och ett par beige. Plus en snygg kofta.


11.45
Sitter och jobbar med bostadsrättsföreningens hemsida. Det är ett ganska kul jobb.

12.45
Middagspromenad med  Justin

13.45
Till Karolinska sjukhuset för genomgång.

14.45
 Därefter med buss genom hela stan till Söder. Hade lite tid över så jag gick upp på Stigbergsgatan. Vilka härliga hus! Man kan nästan säga att dessa människor bor på nedre botten, eller hur?

15.45
Blev lite kaffesugen så jag satte mig på ett café på Fjällgatan och kikade på båtarna, både stora Birka Paradise som var på väg in och alla Djurgårdsfärjor och sightseeingbåtar som for omkring kors och tvärs.


16.00-17.30
Var på samtalsgrupp på Ersta diakoni för oss som nyligen förlorat en anhörig.
Sex gånger ska vi träffas.
Mycket bra initiativ som hjälper oss att gå vidare.

18.30
Justin och jag tackar för oss för den här gången.
Vi ses kanske vid nästa EFIT:

24 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in på din dag. Fina Justin :)

    Måste fråga dig en annan sak. Har oxå blogspot men får inte bilderna bra när jag lägger upp med mobilen (iPhone). Hur gör du. Kanske olika beroende på om man har "vanlig mobil" eller smartphone.

    Återkommer senare

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du är med idag!
    Stackars dig som fick gå och shoppa istället för att sitta och leta stämplar på Försäkringskassan...
    Jag blir också djupt upprörd när jag hör att Katarinahissen är hotad, vad är det för dumheter?
    Tittar in igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Får du inte färdigt material till dina hemsidor? Ser nästan ut som på Gutenbergs tid med korrektur!
    Det här med Katarinahissen ingår i den politiska planen

    SvaraRadera
  4. Jajamensan! Här är det hantverk som gäller!!

    SvaraRadera
  5. för att vara en myndighet är Försäkringskassan väldigt otillgänglig
    Nacka Forum är ett kul köpcentrum, när vi åker dit går vi alltid till juicestället och dricker juice

    SvaraRadera
  6. ps du får byta min o sofies länkar på högra sidan eftersom vi båda har bytt bloggadresser :-)

    SvaraRadera
  7. Kul att se bilder från Nacka centrum, det lär ska vara bra enligt sonen.
    Jag är inte med i Efit idag utan väntar till nästa gång.

    Jag tittar in senare!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kikar tillbaka på dina bilder, så typisk att FK var stängt idag, men shopping är ju roligare =)

    SvaraRadera
  9. Har sagt det tidigare men måste få säga det igen - Justin är så otroligt vacker!

    Nä att komma i kontakt med FK är ingen lätt sak..

    SvaraRadera
  10. Försäkringskassan har försämrats otroligt under några få år.

    Katarinahissen har ju ALLTID funnits. Vem i all världen har tänkt att ta bort den? Det är ju bedrövligt! Usch så upprörd jag blev.:-(

    SvaraRadera
  11. Hej, hej!

    Är inne och kikar på din dag.

    Ja, det är typiskt att FK bara har öppet vissa dagar... Undra vad dom gör de andra dagarna...

    Kul med shopping!

    Ha en skön kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Hei
    Der var justin igjen! Han er så fin. Kondolerer så mye me in mann. et var trist å lese. Takk for din kommentar hos meg. 17.mai er en flott dag!

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt att ta en fika på Fjällgatan! Önskar så mycket att jag hade varit med! Kram

    SvaraRadera
  14. Det värmer att se hur hur gott du trots allt har fått det i dag! Lite fika där och lite shopping där....Justin är nog kung i hundlandet. Är säker på att mina dogs flickor skulle åma sig krokiga om dom fick träffa honom....Har bokat träff med charlotte och flickorna en helg framöver samt A Lindgrens värld!Ha en fin dag! vore roligt att ses snart igen! Liselott

    SvaraRadera
  15. Nej, man får absolut inte ta bort Katarinahissen. :(

    Jag vet inte hur gammal svärmorstungan, men den har flera år på nacken iaf.

    SvaraRadera
  16. Katarinahissen har jag aldrig varit upp i.. men det är som du säger, det är väl bara laga!

    Blandad dag för mig ja.. ved, skruva, cykla osv :)

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Kikar tillbaka på din dag.

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Du ser ut att ha haft en trevlig dag! vilken härlig hund -afghan, heter det så? Hur som helst, underbar!

    Ledsen att du förlorat din man Jan -hoppas att du hittar mening i livet, trots att det kanske kan te sig som obegripligt.

    Önskar dig all lycka i framtiden!

    Tackar också för att du kommenterat min EFIT - det värmer! Det kanske inte framgick, men jag är själv lärare, och inte student som jag på något sätt fick dig att tro.

    Go fortsättning! Och jag hoppas att vi ses nästa EFIT!

    SvaraRadera
  19. Så många känslor ditt inlägg om din dag väcker, man känner verkligen att det finns mycket som inte skrivs ut i dina ord. Skönt att se att du kan njuta av nuet också. Skickar en stor kram!

    SvaraRadera
  20. Kul att få följa din dag! Verkar ha fullt upp. Tycker också att det är så synd ang Katarina hissen. Hoppas dom löser det så att den får vara kvar och kan användas!

    SvaraRadera
  21. hej kikar in för att se resten av din dag

    SvaraRadera
  22. God morgon!
    Kikar in för att titta på resten av din efit-dag. Stockholm är ju Sveriges finaste stad och Katarinahissen är ju en del av staden - de får bara inte ta bort den :-(

    Nacka Forum är ett av mina favoritställen, fast oftast åker jag till Sickla, då det är liiite närmre. Men en regnig dag är det Forum som gäller :-)

    Jag hoppas att du får en fin dag!

    SvaraRadera
  23. Kollar in resten av dina bilder :)

    SvaraRadera