Välkommen till min blogg


fredag 20 maj 2011

Heldag i Trosa

I dag var Kajsa och jag i den gulliga lilla staden Trosa.
Sen vi flyttade därifrån (2006) har det hänt en hel del. Man har bl a rivit en stor ful ICA-byggnad med tillhörande parkering mitt i den centrala delen vilket gjorde plats för stilenliga små hus där det numera också  inryms små, oerhört charmiga butiker.

Rådhuset vid torget

Den alltid lika fina Trosaån.

Sen besökte vi Ingegerd, vår gamla arbetskamrat som bodde så här fint alldeles vid ån.

Ingegerd har precis fyllt 90 år men klarade sig helt själv och var klarare i huvudet än både Kajsa och mig.

Utsikten från hennes hus. Trosaån.

Vilken idyll.
Och vilken härlig dag. Jag hälsade först på en f d granne, sen åt vi lunch på en liten utomhusservering, sen träffade jag två kompisar från Trosakören, sen tog Kajsa o jag en promenad i stan och köpte lite saker och sen kaffe och godsaker hos Ingegerd.
Och vilket väder!!

Ville bara visa att Justin förstås var med.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Vilka härliga dagar du har! Trosa är så vackert!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En minnesdag kan jag förstå. Visst är det härligt att besöka gamla platser? Och så vackert det är där. Jag har aldrig varit i Trosa. Kul att se bilder därifrån:-)

    SvaraRadera
  3. Och i Trosa där har jag varit en gång, kanske två.

    Så tjusigt med ån, som nästan Italien, inte varit där men sett bilder.

    Underbart fint.

    Kram Mi

    SvaraRadera