Välkommen till min blogg


lördag 28 maj 2011

En omväxlande dag

I går var en dag som innehöll  många olika saker:
Först tog Caroline, Ella o jag Djurgårdsfärjan till Junibacken.

Det var ju spännande att åka så stor båt ... Tyckte Ella alltså.
Efter att vi stått i kö utanför Junibacken ungefär en timme innan vi ens kom in så var det raka vägen till en teateruppsättning med Pippi. Alla barn satt som tända ljus. Jag tror faktiskt minst halva Stockholm var på Junibacken just den här dagen. Det verkade så i alla fall.

Det fanns mycket mycket kul att göra där och Ella var i farten precis hela tiden.

Sen åkte vi tåget som gick genom Astrid Lindgrens alla sagor. Mycket välgjort.
Men tyvärr var nog Ella lite för liten för i några av sagorna var det ju otäcka drakar, stora råttor, mörker och konstiga ljud. Så hon blev jätteledsen och ville inte åka efter ett tag. Fast vi satt ju där vi satt.

Sen blev vi trötta allihop, Caroline och Ella åkte hem men jag stannade kvar i stan och gick runt lite på Östermalmstorg. med omgivning.
Klockan fem skulle jag nämligen träffa några personer vid kajen där skärgårdsbåtarna ligger:
Jag hade blivit bjuden till Hunduddens årliga våravslutning på Waxholms hotell. Jan ingick i den styrelsen och varje år åkte man någonstans i skärgården och åt den här middagen och respektive fick följa med. För det mesta åkte vi i våra egna båtar men vädret var inte så lockande så det fick bli skärgårdsbåt.

Jag var mycket rörd över att de hade bjudit mig fast Jan inte var med. Och vi hade en otroligt trevlig kväll. Kom inte hem förrän halv två på natten! Gamla tanten!
(Fotot ovan är taget vid ett annat tillfälle)

3 kommentarer:

  1. Vilken toppendag! Den innehöll ju allt!
    Fina bilder också, som alltid! Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktigt trevlig dag (och lång)!

    Jag ser att du läser Mario Vargas Llosa. Jag har inte läst något av honom, så jag hoppas på ett referat, så jag får veta om det är något att satsa på.

    Ha en skön helg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härligt. Du har inte tråkigt en sekund ens! Och mysigt att man bjöd med dig trots att Jan inte ingår längre. Kan tänka mig att en del sorgliga tankar flög igenom de närvarande. Uppe till 01.30 - då krävs det att man har riktigt trevligt. Det är länge sen jag klarade så sena nätter.

    Kram!

    SvaraRadera