Välkommen till min blogg


tisdag 16 augusti 2011

Sensommartecken

Ja, nu är de här:
De tydliga tecken som talar om att hösten är i antågande

Det finns alltså bara en sak för mig att göra: Åka hem till stan.
Förbereder mig för fullt. Hade VVS-firman här som packade ihop poolen. Sorgligt.
Jag går igenom alla skrymslen för att se vad som ska hem. Har man varit här i åtta veckor har man ju hunnit sprida omkring sig sina saker lite överallt.
Nu kommer jag ju tillbaka igen. Men när det blir vet jag ju inte just nu. Lika bra att ha tagit hem sina grejer.
Det har varit sköna veckor, blandat, liksom vädret.
Känner jag mig starkare? Kanske. Lite.
En ny etapp i mitt liv börjar i vilket fall som helst i och med att jag kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Måste kännas skönt att komma hem till "civilisationen". Till serveringar, vänner, vardagslivet. Men kan förstå om du ändå saknar landet lite. Har ju själv börjat en ny etapp i mitt liv. Ett liv som frisk och pigg. Men det tar ju ett tag.

    Kör försiktigt. Det ligger ett mail i din mailbox.
    Stor kraaaam

    SvaraRadera
  2. Vilka fina hösttecken!
    Jag tycker att du har varit så otroligt duktig som klarat av en sommar själv på landet! Stor kram till dig från oss alla

    SvaraRadera
  3. Jag såg just precis de här hösttecknen när vi gick en promenad i skogen när syrran var hemma. Det känns allt lite vemodigt att sommaren snart är slut. Jag gillar inte hösten precis, så jag envisas med att säga att det ännu är sommar.

    Hoppas packning och resan hem går bra!
    Varm kram!

    SvaraRadera