Välkommen till min blogg


fredag 12 augusti 2011

Lyx

Det här är en stor lyx för oss som bor i stan och som måste använda torktumlare om vi vill ha vår tvätt torr.
Det är en härlig frisk känsla av frihet.

'''''''''''''''''''''''''
Nu har Sara och Jonas åkt hem. Det känns alltid lite vemodigt när någon har åkt och jag återigen blir ensam. Men vi hade flera trevliga dagar tillsammans och det är fint att tänka tillbaka på.
Nu har jag fem dagar på mig att göra det jag hade föresatt mig när jag kom hit veckan före midsommar. En hel del har jag fått hjälp med av några av mina gäster och det är jag ju oerhört tacksam för. För varje sån sak lär jag mig till nästa gång.

Det är ju meningen att jag ska klara av att bo här själv. Även om det inte är självvalt så är det ett faktum.

6 kommentarer:

  1. Jag önskar jag också kunde hänga ut tvätt. Det luktar så otroligt fräscht. Ja du. Visst är det meningen att du skall bo själv. Både hemma i Sthlm och i Småland. Förstår att det är tufft. Dagarna blir långa också. Framförallt om man inte har besök eller kanske umgås med nån vän. När man är själv kan det bli lite trist.

    I höst skall jag, eftersom jag är "ledig", försöka ta en tripp till Sthlm. Det är bara lösa planer än så länge. Det kostar ju lite också med resan. Får se över plånboken. Men vi kan ju fundera på att ses? Hade varit så jätteroligt :-).

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen. Vi hörs när det blir aktuellt.

    SvaraRadera
  3. Vad är det kvar att göra, som du inte hunnit med? Jag tycker du verkar ha fixat det mesta! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Jag har en lång lista. Men OK inget är så där jättenödvändigt. Bada Justin, gräva upp trädgårdslandet och ta bort hallonbsticklingar som smitit iväg utanför sitt område, ta bort sticklingar i jordgubbslandet, ansa syrenhäcken, tvätta o vaxa bilen, klippa gräs det sista jag gör och ja ... en hel del annat. Oj, vad trött jag blev ..

    SvaraRadera
  5. ska du bosätta dig i Småland permanent?

    lukten av tvätt som har fått hänga ute slår torktumlaren tusen gånger om

    SvaraRadera
  6. Hejsan Margaretha !

    Det visst bara jag som inte kommer till Småland.Nu bodde jag ju i 24 år där från 2.5 års ålder tills jag fyllde 26 år.
    Har ju sagt att jag vill norrut.Det är bara att vänta och se hur det blir.

    Ljuvligt med tvätt som torkat på streck i det fria.

    Kram Mi

    SvaraRadera