Välkommen till min blogg


fredag 26 augusti 2011

Det är spännande med datorer ...

... Man kan aldrig vara riktigt riktigt säker på att de funkar som man själv skulle vilja.
Som nu t ex:
Så här ser ut när jag öppnar. Det går då och då att komma vidare, t o m ända fram till min hemsida innan den slocknar helt. Eller, alternativet: sidan låses.
Jag är inte riktigt den typ av människa som tycker sånt här är kul. Blir lite uppjagad faktiskt. Skärmen är "bara" tre år. Ja, jag vet = JÄTTEGAMMAL.
För trots att jag inte är ett dugg duktig på tekniken så tror jag det är bildskärmen som lagt av.
Så det blir till att köpa en ny. Men tänk om det är något annat fel? Jag har ju ingen  här hemma längre som kan lösa sånt här åt mig.
Jag ska gå och blänga på skärmen några dagar innan jag går och gör något åt den.
Tur jag har den bärbara.

7 kommentarer:

  1. Visst blir man lite nojig när datorn inte fungerar som den ska. Bäst att du kollar med någon "förståsigpåare" innan du köper en ny skärm.

    Jag tycker att det låter som om det är datorn som krånglar!! Synd att jag inte är någon "förståsigpåare", då hade jag kanske kunna hjälpa dig.

    Ha en fin fortsättning på fredagen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte heller någon "förståsigpåare" men tycker också att det låter som datorn mer än skärmen som krånglar (eller kabeln emellan dem). Skulle skärmen krångla brukar de ju se lite annorlunda ut.
    Man kan verkligen bli "tekniktrött" ibland... Hoppas att det ordnar sig.

    SvaraRadera
  3. Försök att göra en systemåterställning!
    Start - alla program - tillbehör - systemverktyg - systemåterställning. Där kan du läsa och ev. åtgärda dina problem.

    SvaraRadera
  4. jag tror inte heller det är skärmen utan något med starten på datorn, testa det som göran skriver annars får du nog ta datorn till en 'expert'

    SvaraRadera
  5. Hopplöst. Datorn var inte igång tillräckligt länge för att göra det där. Jag hann klicka på systemåterställning, sen la den av.
    Det blir att packa ihop den och åka till datadoktorn med den.

    SvaraRadera
  6. Det låter som om du fått ett fult virus i hårddisken. Datordoktor låter bra. Men är det virus så kan t o m dom ha svårt att göra något åt det.

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag hade snabbt som attan när skärmen kom upp tryckt F11 System Recovery. Hoppas du har dina filer backade och lycka till! /Lotta

    SvaraRadera