Välkommen till min blogg


fredag 5 augusti 2011

I Västergötland

Har ett par dagar varit och besökt min svägerska Louise, Jans syster, som bor i Tibro.
Hon har ett stort härligt hus med en stor inhägnad tomt ...
 ... vilket gjorde att den här figuren mådde som den prins han ju faktiskt är. Dörren stod ständigt öppen  - bara att gå ut och in. Eftersom det var varmt, grävde han i alla hennes rabatter för att få upp lite fuktig jord innan han la sig. Ingen blev upprörd över det. (Bara jag lite ...)
Första kvällen satt vi och pratade och pratade och berättade minnen. Samt grät av saknad efter den person vi båda saknar så oerhört mycket. Kvällen var fantastiskt ljum och det fanns ingen som helst anledning att dra sig inomhus.  Vi hade dessutom en box med vin  som sällskap ...
Dagen efter tog Louise med mig till en privat strandbit av Vättern. Jag hade för mig att den sjön var jättekall (och djup). Men det var som att bada i en sammetsmjuk och varm balja.

Vi hade svårt att åka därifrån. "Bara ett dopp till" ... o s v.

På hemvägen i dag stannade jag till i den lilla gulliga staden Hjo som bara ligger 1,5 mil från Tibro. Här var det riktigt gulligt. Som Trosa ungefär.
Är hemma i Småland nu igen. Två veckor kvar här.

7 kommentarer:

  1. Ser ut som om ni hade några riktigt mysiga dagar. Inte många dagar kvar i Småland nu. Hur känns det? Vemodigt? Eller skönt att komma hem till Sthlm igen? Själv har jag haft en trött dag. Hur mycket jag än vilar, så är jag trött. Varit hos Camilla och Adam ikväll på kräftor och räkor. Räkorna var till mig som enbart äter färska kräftor. Men efter två glas vin kroknade jag och gick hem. Snart dags för sängen..... suck. Hinner knappt njuta av sommarkvällarna längre.

    Sköt om dig gumman
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter skönt!

    Jag tyckte att vår Milo grävt upp gropar i mina rabatter tills vi var hundvakt till Tjorven... hoppsan, där rök både smultron och gamla blomlökar som stått i decennier...

    Kramar från mig <3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. jag fryser bra jag ser att du ska bada i sjön :-)

    SvaraRadera
  4. Jag HAR redan badat på bilden. Fler gånger t o m. :-)

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som att ni hade jättehärligt! Badet ser superskönt ut!

    Klart Justin ska få gräva ner sig i rabatterna om det är det han vill! :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fick du Justin ren efter jordbadet? Kan tänka mig att det blir surt efter. Men självklart skall även han ha det svalt och mysigt.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Visst är Hjo en fantastiskt idyllisk sommarstad? Ser ut som om Du också besökte Moster Elins, när jag var där åt jag "Elins Jumbo" :)
    ~Titti

    SvaraRadera