Välkommen till min blogg


söndag 7 augusti 2011

Ett Foto i Timmen aug 2011

Så var det dags igen ... Den här gången är jag med. Sån tur är verkar  min dator vara på humör idag och det får man ju uppskatta.
07.30Vaknar och drar upp rullgardinen. Det har regnat under natten men just nu är det uppehåll

08.30
Som vanligt - morgonpromenad med Justin. Skön trots att det är lite svalt.

09.30
Oj, så trist det var idag då... Verkar nästan som höst. Nu gäller det att hitta på något kul för inte ramla in i deppighet.

10.30
Jaha, nu öser det ner igen ... Kollar lite hur äpplena mår. Förhoppningsvis kommer de att låta bli att ramla ner och ruttna. Vore kul om man någon gång kunde få göra en äppelkaka från det här trädet.

11.30
Man kan ju sätta sig med en kopp kaffe, en liten kaka, lyssna på radio och läsa lite. Det är ju inte dumt det heller när man nu inte kan vara utomhus

12.30Regnuppehåll. En kortare promenad

13.30
Dagens stora händelse - Handla i Konsum.!
Jättespännande.
14.30
Så här fint har bonden i byn gjort vid sin gård.

15.30
Gulliga kalvar. Undrar om de vet om att deras mammor går i hagen bredvid ...

16 kommentarer:

  1. Kikar tillbaka :) Gråmis är förresten mina svärföraldrars katt som vi tittar till några dagar när de är bortresta.

    SvaraRadera
  2. kikar in på din dag, kul att du är med, regn som är så mysigt :-)

    SvaraRadera
  3. Å vilka härliga bilder från riktigt svensk sommar!!! Jag hoppas också på den där äppelpajen... :-)

    SvaraRadera
  4. Ska vi byta? Grekland mot Småland?

    SvaraRadera
  5. Bäst att undvika lerpölarna idag :)

    SvaraRadera
  6. Fina fina Justin. Nån EFIT blir det inte hos mig för här händer NADA. Haft en dålig dag idag, men det får man kanske räkna med att det går upp och ner. Önskar jag kunde tillbringa en vecka hos dig i vackra Skinshult.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Är inne och kikar på din dag.
    Vilket härligt fönster.
    Här är det också mulet.

    // Anna

    SvaraRadera
  8. Konsum! Regn! Får jag hemlängtan? Lite, kanske... Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar inom på din efitdag.

    SvaraRadera
  10. kikar in igen för att se vad som hänt sen sist :-)

    SvaraRadera
  11. Ser att du inte är hemma - vad jag vet ser det inte ut så där i Hammarby Sjöstad ;-)

    Men härliga landetbilder är det, trots att det regnar. Den där vrån med radion ser hemtrevlig ut, jag kan tänka mig en bok istället för radion där också ...

    SvaraRadera
  12. Han är så himla fin, Justin! Och att sitta inne med en bok är supermysigt sådana här dagar. För visst har det väl känts som en liten försmak på hösten idag?! (jag tycker att om hösten så mig gör det inget :)

    SvaraRadera
  13. Kikar in på din efit. Justin är jättefin! Livet på landet är ljuvligt, det finns inget som slår en skogspromenad. Eller äppelpaj med egna äpplen :-)

    SvaraRadera
  14. Kikar in på din EFIT-dag som verkar ha varit en mysig dag! :)
    ~Titti

    SvaraRadera