Välkommen till min blogg


måndag 22 augusti 2011

Intensiv dag

Idag hade jag bestämt en massa saker som skulle göras nu när jag kom hem till stan.
Nummer ett var att åka in till stan med Jans båda gevär. De ska säljas på auktion i september. Det var sorgligt men nödvändigt.
Jag tog taxi dit, ville ju inte gärna sitta på tunnelbanan med två vapen i knät.
I dag var första skol- och arbetsdagen. ALLA tog bilen in till stan. Och så jag i taxi ...
Ja, det tog tid med andra ord. Kul då att sitta i en taxi som numera tickar tior.
Nästa sak var att avsluta ett konto på Handelsbanken. Låter lätt men blev hur krångligt som helst:
Jag fick åka hem två gånger och hämta papper som de ville ha. När alla papper låg på bordet ville de i alla fall inte avsluta kontot och ge mig pengarna. Ja, jag ska inte dra hela långa krångliga historien, men mitt tålamod sattes på svåra prov, det kan jag lova. Till slut fick de prata med den jurist som gjort bouppteckningen och på nåder ordnades allt. Fast nöjda var de inte.
Men det var jag.
Därefter var jag tvungen att gå och laga mina glasögon som gick sönder i helgen och lagades med ståltråd.
Sen var det tusen och ett små ärenden i Sickla.
Det verkar som om jag inte har varit i bebodda trakter tidigare men det har jag ju förstås.
Sen smakade det gott med en kopp kaffe och bulle hemma.



7 kommentarer:

  1. Låter svettigt värre...
    Skönt att det löste sig med banken i alla fall. Varför var alternativen taxi eller buss, har du lämnat in bilen?

    SvaraRadera
  2. Det var inte aktuellt att parkera på Kungsgatan mitt i Stockholm ... :-)

    SvaraRadera
  3. Men du hade ju gevär! Då är väl allt möjligt?

    SvaraRadera
  4. Ha ha. Du är rolig du ... Erkänn att du gärna skulle vilja se mig i TV?

    SvaraRadera
  5. Mycket på gång alltså!
    Så blir det när man varit borta från civilisationen för länge ;)
    Bankerna kan vara nog så krångliga att ha att göra med, tur att det löste sig.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. att banken kan vara så krånglig

    SvaraRadera
  7. Pappershistorien låter ju som Charlottes äventyr i Grekland :-). Och du slapp väl betala taxin med tanke på vapnen? Inte vågade han väl ta betalt??????
    Hoppas resten av dagen blev mindre frustrerad.

    Kram!

    SvaraRadera