Välkommen till min blogg


måndag 13 juni 2011

Turister

Cyklade i förmiddags till min frissa som finns på Kungsholmen numera. En härlig cykeltur: Danvikstull, Stadsgården med alla Finlandsbåtarna och stora kryssningsfartygen som har börjat komma för säsongen, Slussen, (härlig nedförsbacke mot Munkbron ), Tegelbacken, Stadshuskajen och upp Hantverkargatan.

En stor mängd turister från diverse länder kom i sina turistbussar.
En del skulle väl ut med sightseeingbåtarna på turen "Under Stockholms broar". Andra skulle kanske åka de stora båtarna ut i Mälaren, troligen till Drottningsholm eller Birka.
Ja, vilken huvudstad vi har! Så himla vacker.
Jag fortsatte min cykeltur upp till Kungsholms Torg och frissan.
(Jo, jag blev rätt fin i håret ...)

4 kommentarer:

  1. Stockholm är en underbar sommarstad. Och det finns hur mycket som helst att göra om man vill leka turist. Jag såg inte stan när jag bodde där, på samma sätt som jag gör nu och bara besöker ibland.

    Kan vi inte få ett foto på frisyren också? ;-)

    SvaraRadera
  2. jag tycker alla som cyklar i stan är modiga, trafiken är intensiv

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig Stockholmsbild. Den fick mig att längta ÄNNU mer till helgen! :D

    SvaraRadera