Välkommen till min blogg


fredag 3 juni 2011

Till slut ...

... så fixar sig det mesta fast man inte tror det.
Idag skulle jag (utan hjälp) fortsätta att klippa gräset med det där klipp-åbäket.
Inte sjutton gick det! Vad gjorde jag för fel? Hur var det George visade?
Tillslut satte jag mig bara rätt upp och ner på klipparen och grät. Klarade ingenting kändes det som.
Fast när jag suttit och tyckt synd om mig själv en stund, började jag att tänka efter ordentligt.
Och tänk - det gick! Nu fattar jag. Den är inte helt logisk kan jag tala om.
Men gräset blev färdigklippt. Puh.
Efter det var det poolens tur.
Även den blev klar (med hjälp visserligen, men dock klar)

Var tvungen att lägga mig i hammocken och vila. Somnade faktiskt.
Vilken lyx!


Var bjuden på en härlig grillmiddag hos den glada, trevliga, pratsamma familjen.
Härlig kontrast till mitt stillsamma torparliv.
Tack för en god middag.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att både gräset & poolen blev klara! Det var jättetrevligt att ha dig här! Kram

    SvaraRadera
  2. Så underbart att få koppla av tillsammans med goda vänner efter en sådan dag.

    Och nu vet du att du klarar av till och med åkgräsklipparen och det är inte det enklaste precis.

    Varm kram!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilken frustration du måste känt om du blev så ledsen... skönt att det löste sig till slut. Det är hemskt när man står där ensam efter en massa försök och inget funkar. Fy.

    SvaraRadera
  4. ibland är det bara så befriande att få gråta och tycka synd om sig själv en liten stund

    SvaraRadera
  5. En åkgräsklippare ska man åka på, det är det som var felet. Jag såg ingen som satt på gräsklipparen alltså kan den inte åka eller klippa

    SvaraRadera