Välkommen till min blogg


tisdag 21 juni 2011

EFIT


Dags igen ...
07.00
 
Har Smålandsfrämmande här ett par dagar, det är sängar överallt.
Men det funkar bra.

08.00
Frukosten är dukad

09.00
Mannen som hade köpt en cykel av oss kom och hämtade den.
Det är bra cykel - lycka till med den!


10.00
Åkte in till stan för barnbarnen skulle träffa sina sysslingar. Emelie och Rebecca gick åt sitt håll och Ingrid och jag gick tillsammans med de yngre - Alexandra och Moa.
Stan låg öppen för oss alla. Dags att börja shoppa.

11.00
Puh. GLASS!!!

12.00
Sergels Torg i solsken. Det var varmt och självklart var vi för varmt klädda. Varför lär man sig aldrig?

13.00
Det var reor precis överallt. Svårt för flickorna att låta bli att handla.
Och kanske, kanske lite svårt för mig också om jag ska vara ärlig.

15.00
Hemma igen.
Här packar vi upp dagens fynd.

16.00
Så här ser det ut i min hall just nu. Så blir det när det man har fem personer på besök.
Det är bara trevligt.


17.00
Busväder.
Ett riktigt åskväder drog över oss, blixt och dunder och störtregn. Skönt att vara inomhus.


18.00
Middag. Efter önskemål blev det wraps med rökt lax, rimmad lax, färskpotatis, ansjovis, sallad, tomater, rödlök, köttbullar (till de som inte äter lax), kokt ägg och gräddfil.
JÄTTEGOTT tyckte vi alla.


20.00
Det här får bli sista bilden för i dag.

Nu är jag faktiskt trött och ska försöka varva ner lite.

Jag har haft roliga men otroligt intensiva dagar med början i fredags (se tidigare blogginlägg)
för snart ska jag ladda om för på torsdag bär det av till Småland för midsommar och sommaren.

Tack för att ni varit inne på min blogg och för era trevliga kommentarer. Vi ses kanske nästa efit.

24 kommentarer:

  1. Det ska bli roligt att följa din dag!

    Jag återkommer.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en fin start på dagen. :-)

    SvaraRadera
  3. Nu ska bara ungdomarna vakna då :)

    SvaraRadera
  4. Kikar in på din efit så här långt.
    Mysigt med främmande.
    Återkommer senare igen.

    SvaraRadera
  5. Kul! Följer dig under dagen :-).

    SvaraRadera
  6. Vila bara lämna ett fotspår, kommer tillbaka senare för att se resten av dig dag.

    SvaraRadera
  7. Verkar vara en härlig dag på stan!
    Min cykel är röd och en skeppshult. Du kan väl beställa fint väder till huvudstaden vecka 31, för då kommer jag och ställer till med oreda.

    Ha en skön kväll!

    Hoppas du visar något inlägg vad shoppandet innehöll.

    // Anna

    SvaraRadera
  8. Roligt att få se er del av dagen... För mig räckte det med Reorna på Sickla Köpcenter... :)

    SvaraRadera
  9. Det var väl i alla fall två trötta mormödrar

    SvaraRadera
  10. Ja, gissa om vi var trötta. Trots att vi tog många pauser - lunch, glass, kaffe.

    SvaraRadera
  11. Kikar in på Din efitdag. Umgänge med barnbarn måste vara underbart!

    På återseende.

    SvaraRadera
  12. Tittar förbi på din dag :)

    SvaraRadera
  13. mysigt med en dag på stan, det var uselt väder på förmiddagen men blev så fantastiskt på eftermiddagen och hur skulle man veta det? :-)
    nu är vår dag uppdaterad med bilder från Torekällberget

    SvaraRadera
  14. Det kan ju tycka att det var skönt att vara inne, jag och min kompis var ute och nosade upp några nya spår just då!

    SvaraRadera
  15. Kikar tillbaka.
    Vilken härlig dag ni haft, trots ösregnet.

    SvaraRadera
  16. kikar in igen, det låter nästan som en midsommar middag :-)

    SvaraRadera
  17. Härlig dag! Lite avundsjuk på alla fynd! Balkongen är vacker!

    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  18. Tack, vi bor i Dalarna. så det finns mycket idyll här :-) Men din header pekar ju på idyll även om dina bilder är från stora staden. (jag bodde i stockholm de första 34 åren av mitt liv.

    Såg i inlägget nedan att ni varit på tom tits. Jag funderar på att åka dit på torsdag :-)
    ha en fin kväll.

    fina efit-bilder !

    SvaraRadera
  19. Så lyxigt fint med Josef Frank till frukost!

    Och nog förstår jag att du är trött efter en sådan intensiv dag, men det ser ut att ha varit väldigt mysigt!

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig dag ni verkat ha! Och jag som inte ätit frukostmackan än (kl 9.00 blir det macka) blev alldeles förtvivlat hungrig av middagsbordet.

    SvaraRadera
  21. Kikar in på din efit; vilken dag! Jag blir så sugen på att shoppa när jag ser alla andras fynd...fast då måste jag ta med mig de tre barnen, och så försvann shoppingsuget helt plötsligt :-)

    Den där middagen såg inte alls dum ut; jag som nyss ätit frukost blev lite hungrig igen...

    SvaraRadera
  22. Och jag tycker att det ser SÅÅÅÅ mysigt ut med storfrukost och skokaos i hallen...... mmmm.
    Åskvädret drog förbi oss också. Var också inomhus, men öppnade balkongen så dottern skulle få "uppleva regnet", haha!

    SvaraRadera
  23. Kikar in på din EFIT och ser att det inte bara var i Tullinge som det ösregnade denna dagen..

    SvaraRadera
  24. Kikar in resten av din EFIT dag.
    Jag de är konstig att reaorna alltid lockar fram ens sämsta shopping sidan *hehe* fast det är ju så roligt när man kan fynda :P

    SvaraRadera