Välkommen till min blogg


söndag 12 juni 2011

Pingsten

Var bjuden till bror o svägerska ute på lantstället i Uppland över helgen.
Underbart väder bjöd de på förutom gourmetmat och dryck. Mådde som en prinsessa. Justin utnyttjade situationen som den prins han vet att han är.
Trots att den här lilla illbattingen kom och propsade på att Justins "moster och morbror" var hans.  Justin sa därför ifrån från början så inga oklarheter skulle uppstå och den lille Wille fattade genast.
ska såna hanteras ...
 Justin kunde lägga sig under bordet och koppla av. Och hoppas på en godbit.

Dom bor som i en tavla, eller hur?

Här plockas rabarber till efterrätten. Färskt vill man ju ha liksom ...

En fin liten damm där näckrosen blommar fanns det bland mycket annat fint på tomten.
De är väldigt duktiga min bror och svägerska när det gäller mycket, bl a trädgård.
Det var så där lite lagom anlagt och vilt, en perfekt kombination.

Dagen efter.
Vad tas det kort på här då?
Jo ....

Denna fantastiska häst. Nyblivna ägare är min brorsdotter och hennes familj.
Och det var verkligen en fin häst, vi fick se den i rörelse i manegen också. Så den hästen kommer de nog att ha trevligt med många år.
Blev nästan lite sugen att börja rida igen.

Ja, en härlig helg. Tack Ingrid o Göran!!
Jag slapp min 40-gradiga balkong bland annat.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt! Trädgården verkar jättefin! Och hästen var också jättesöt! Roligt att få följa er helg i bilder!

    SvaraRadera
  2. Så underbart vackert. Åh vad sugen jag blir att tillbringa tid på ett sånt ställe. Och hästen var fin. Mulen och mulens sidor ser ut att kännas som sammet.

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut!

    Tänk vilken helg vi har haft, men det verkar som om många nästan glömt bort den här helgen sedan man tog bort annandagen.

    Justin är verligen en prins och det är klart att han måste sätta den där andra sötnosen på plats.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera