Välkommen till min blogg


fredag 10 juni 2011

I Stockholm igen

Är nu tillbaka i stan igen. Varmt, soligt och svettigt.
Det har gått bra att sova ensam i huset i Småland, bättre än jag kunde tro. Det verkar som om allt går om man bara måste. Blir inte ens trött att köra 35 mil utan chaufförsbyte.
Så kan det gå.

Det här lämnade jag.
I fullaste blom. De står där och blommor för ingen just nu.








Åkte direkt från Småland till Ytterenhörna utanför Södertälje till en väninneträff.
De bor så fint alldeles vid Malmsjön. Och självklart var ju vi fem damer helt enkelt tvungna att kasta oss i vattnet efter drinken.

Malmsjön är insjö, så det var verkligen varmt i vattnet.
Jag sov över hos A. och i morse tog Justin och jag en ljuvlig promenad nere vid sjön innan jag åkte till Stockholm.

Nu är det balkongen som erbjuds mig ...Där är det 36 grader, så jag väljer nog att vara inomhus faktiskt.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt det såg ut!
    Både bad i pool och sen i insjö, vilken försommarvecka det varit!
    Passa på att njut av solen och värmen, här i Småland har det spöregnat hela dagen...

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt på tjejträffen. Det där badet ser verkligen lockande ut, men nu i kväll är det i alla fall lite svalare.

    Vilken vacker header förresten!

    Kram och ha en fin pingst!

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Både med tjejträff, bad och Justinpromenad.

    Jag sitter inte gärna på balkongen numera på eftermiddagen. Förr hade jag söderbalkong (underbart!), men sen tre år tillbaks har jag västerbalkong och eftermiddagarna är det vrålhett där. Och precis som du är jag då hellre inne.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Förresten: Läser "Lärarinnan...." nu. Den ni skall ha i bokklubben. Den är riktigt riktigt lovande :-)

    SvaraRadera
  5. det kan aldrig bli så varmt i en sjö eller i ett hav i Sverige så att jag skulle bada *ryser*

    SvaraRadera
  6. Oj, då missar du mycket ....

    SvaraRadera