Välkommen till min blogg


lördag 18 juni 2011

Gröna Lund

I dag fick Emelie, Alexandra, Ellen och Angelica äntligen lösa ut en julklapp från 2009. Den innebar en heldag på Gröna Lund med fri åkning och skulle lösas ut sommaren 2010..
Nu gick ju det inte av kända skäl.
Men nu blev det i alla fall äntligen av.
Vi började med att ta färjan Emelie från Hammarby Sjöstad  
Fortsatte genom den vackra kanalen vid Danvikstull

Alexandra och Ellen åkte direkt den läskigaste saken på hela Grönan - Insane (= Sinnessjuk).
Huh, så imponerande av dem.

Eftersom vi hade s k åkband kunde vi åka fritt med allting hur många gånger som helst. Här är vi inne i Lustiga Huset som märkligt nog inte har ändrats knappt ett dugg sen jag var liten.
Den var lika kul att gå igenom även som pensionär ...

Här står vi och hejar på Alexandra och Ellen som åker Fritt Fall. Oj, dessa modiga ungar.

Men jag åkte i alla fall berg- och dalbanan Twister tillsammans med orädda Alexandra och det tyckte jag var jättekul. Och modigt.

Radiobildarna som numera var taxibilar var ju lika roliga som alltid.
Ellen kör på mig och Angelica hela tiden ...

Vi vuxna var tvungna att ta en paus medan de fyra ungdomarna fortsatte att åka utan uppehåll. Det gällde ju att passa på. Vi var där i åtta (!) timmar.

Djurgårdsfärjan till Slussen efter en underbar dag. Alla var jättetrötta. Men glada och hade massor att prata om. Vädret var ju det allra bästa tänkbara också.

5 kommentarer:

  1. Så härliga bilder!

    Och tur med vädret hade ni också ser det ut som. Men 8 timmar på Grönan, då fick de verkligen valuta för det där presentkortet.

    Jag är en riktig fegis när det gäller såna där åkattraktioner och håller mig till pariserhjul och annat "snällt".

    Hoppas du har en skön söndag, här regnar det.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hejsan !

    Underbart att Du fick en heldag på Grönan.Även om Du inte åkte den där berg-och-dalbanan.Tycker inte heller om sånt.Många år sedan jag var där på -80talet.
    Härlig Söndag trots mulna vädret.Justin måste ju ut ändå.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Tänk vad allt förändras. När man (jag) var barn åkte man ALLT. Numera vågar jag mig inte på nåt alls. Möjligen en stilla båtfärd som de har på Liseberg.

    8 timmar låter väldigt mycket. Ni lär ha sovit gott allihop antar jag.:-)

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen en heldag! Roligt hade vi allihop!
    Av de åtta timmarna kanske vi stod i olika köer i fyra... Vi var ju inte direkt ensamma där denna soliga lördag!
    Tack för en toppendag!

    SvaraRadera
  5. men att du vågar åka berg o dalbana fortfarande *ryser*

    SvaraRadera