Välkommen till min blogg


onsdag 15 juni 2011

Posten

Nu blir jag tokig!!!
Har undrat ett tag varför den post jag går och väntar på inte kommer.
Då och då ligger det i post i lådan men inte varje dag.
Fick då veta av en granne att "Nej, de har slutat dela ut varje dag".
Och vilka dagar de har lust att göra det har vi inte med att göra tydligen.
Nu börjar nedmonteringen av våra skattebetalda serviceorgan gå för långt. För ett tag sen fick jag reda på att Försäkringskassan håller på och gör sig obehövda.
Vad är nästa?
Jag är tillräckligt gammal för att ha varit med om postutdelning två gånger om dagen och dessutom på lördagar. Det slutar väl med att jag får åka till en bensinmack eller dylikt och hämta min post om jag vill ha någon.

8 kommentarer:

  1. Märkligt. Jag får post två gånger om dagen. Först från vanliga brevutbärningen, och sen på eftermiddagen får jag från Citymail.

    Fk stänger ner en väldig massa kontor, så nu får folk sitta halva dagar i telefonkö istället. Och jag har förstått att det INTE är lätt att få prata med sin gamla handläggare längre. För dom har fått sparken. Tur man är gammal och inte lever om 30 år. För då får vi väl varken post eller sjukpenning.

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt, det har inte jag hört talas om. Någonstans måste det väl stå vilka dagar ni har postutdelning?
    Har du pratat med brevbäraren?

    SvaraRadera
  3. Vilken brevbärare? :-)

    Nej, jag ska göra det ..

    SvaraRadera
  4. Det var väl konstigt att ni inte får postutdelning varje dag!

    Här kör Citymail och den vanliga lantbrevbäraren varje dag. Ja, inte på lördagarna förstås, det var länge sedan.

    Men det är väl inte annat att vänta, nu med e-fakturor, mail och alla andra sätt att kommunicera är det snart inte mera än reklam för dem att dela ut och den behöver man knappast dagligen.

    Något postkontor finns det inte här längre, utan paket får vi hämta ut på ICA eller Konsum vilket i och för sig är en förbättring för tillgängligheten är bra mycket större där. Förr skulle man passa postens snålt tilltagna öppethållandetid.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Hej

    Bor under veckorna mitt ute på vischan. Tidningen kommer prick kl 6 varje morgon o posten är aldrig försenad.

    Hur är det att bo i Hammarby Sjöstad? Vi bodde på ett hotell förra året där och promenerade runt i omgivningarna. Det såg trevligt ut.

    SvaraRadera
  6. Hammarby Sjöstad är ett bra område, nära naturen och nära stan. Och framför nära till vatten.Inget busliv.
    Vår morgontidning kommer alltid, även när det var snöoväder. Men när det gäller posten har något hänt, väntar på svar från Posten.

    SvaraRadera
  7. Från DN
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/breven-forsenas-av--nya-rutiner

    SvaraRadera
  8. jag har inte heller hört att posten har slutat delat ut posten varje dag, däremot delar inte bring (fd city mail) ut post varje utan varannan dag och inte på fredagar. mycket myndighetspost i sthlm delas ut av bring.
    ring till ditt brevbärarkontor och kolla med dem vad som händer

    SvaraRadera