Välkommen till min blogg


lördag 25 september 2010

Varför bloggar man?

En del gör det för att man vill visa vilken åsikt man har i olika frågar och då samtidigt förhoppningsvis får igång en dialog med andra.
En del använder bloggen enbart till att visa upp sina vackra bilder, då foto är ett stort intresse fär dem.
Ytterligare en del, dit jag själv tillhör, gillar en viss mix av detta. Förväntar mig inte så mycket utan tycker det är kul att visa i ord och bild vad jag gör.

Just nu är bloggen för mig min ventil ut i världen.
Den är mitt sätt att försöka skapa en illusion av att allt är som vanligt.
För att på det sättet åtminstone för stunden mota bort allt det jobbiga och sorgliga som vi har omkring oss varenda minut av dygnet.
Ett sätt att överleva.
Men det är inte bloggen som  håller oss upprätta - det är våra närmaste.

3 kommentarer:

  1. Att ha en ventil är alltid bra, stöd får du från oss om du vill men vi vill inte heller tränga oss på, det känns svårt att bara klampa fram och ge något som ni kanske inte vill ha

    SvaraRadera
  2. Jag är i alla fall glad att du bloggar! Vi har ju så mycket annan kontakt också, så klart, men det här är ytterligare ett sätt.
    Det är ett fint sätt att få inblick i ditt liv, vad du håller på med i dag osv, även i bilder.

    Jag gör som du, en mix av det du skrev om. Jag älskar ju att fotografera och visa bilder i min blogg - men det är också en form av dagbok.

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda.

    Det är oerhört tryggt att känna att man har människor omkring sig när det känns tufft.

    SvaraRadera