Välkommen till min blogg


lördag 4 september 2010

Ett Foto i Timmen

Dags igen för EFIT. Är denna gång nere i Småland i vårt lilla soldattorp där vi trivs så bra.

04.00
Toan ligger i en byggnad 10 meter från huset ...

08.00
Morgonpromenad för att hämta tidningen i denna underbara idyll.

Bonusbild

09.00
Frukost på en solig veranda

10.00
Dags att gå igenom trädgården, plocka det som ska bort och snygga till.

11.00
Måste sätta igång och städa bland mina krukor. Nu är alla pelargoner och andra blommor inplockade. Det betydde att det blev en massa krukor över. Ska passa på och rensa.

12.00
Det är väl bara att inse att det nog inte blir mer poolbadande i år. Nu tömmer vi en fjärdedel av poolen, resten får vara kvar och vi lägger en pressening på. Det fryser förstås men då har vi alltså lämnat plats för isen. Det funkar bra.
Ser fram emot när vi gör ordning den igen i vår ...


13.00
Lunch utomhus. Bäst att passa på när man kan. Vi åt rabarberkräm med mjölk. Mums.
14.00
Vi ska på kräftskiva idag så jag har bakat en ädelostpaj plus en kaka som snart ska piffas upp med grädde och massor av hallon. Men det väntar jag med tills vi kommer fram.

15.00
Här ligger Justin och har det skönt. På kvällarna är han jätterädd för då hör han ljud från skogen. Och det kan ju vara vad som helst, men troligen är det vildsvin. Han känner troligen även lukten av dem. Då springer han in och sitter kaxigt och tittar ut genom fönstret.
16.00
Tog en promenad i skogen med Justin. Passade på att hälsa på våra grannar för en pratstund.
19.00
Bordet är dukat. Bara att hugga in.

20.00
Stor koncentration, viktiga saker det här. Inget man hafsar bort.

21.00
Alla är glada. Och alla vill vara med på bilden ...

Hur gör man?

22.00
Tomma fat. Utom de som är fulla. Och då menar jag absolut inte människorna ..

En mycket trevlig kväll.
En bra avslutning på en efit-dag
Vi ses snart igen.

20 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med! Jättefina bilder från soliga Småland! Som vykort allihop!
    Ha en skön dag - och vem vet, det kanske vankas kräftor till kvällen???

    SvaraRadera
  2. Kikar in din dag så här långt :)

    Kul att få se :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå varför ni trivs där, ser ut att vara riktigt underbart!
    På er veranda skulle jag gärna sitta med en bra bok :)
    Återkommer lite senare..

    SvaraRadera
  4. for en idyll dere har! For en herlig dag

    SvaraRadera
  5. Men guuud, vilket idylliskt och mysigt litet ställe... Och gud., så VACKERT!!! :D
    Ja, härligt väder är det, om än lite kyligt... :)

    SvaraRadera
  6. kul att få se din EFIT, jag tycker ert somnarställe är så fint

    SvaraRadera
  7. Somnarställe???
    Haha. Ja det är ett riktigt somnarställe. Det är lätt att somna här för det är så lugnt och skönt ...

    SvaraRadera
  8. Ursäkta språket men fy fan vad mysigt :)

    SvaraRadera
  9. Klockan är nu 21.22 lokaltid! Vi har nyss käkat middag efter en intesiv dag. Jag tror att ni får en intesiv kväll med goa kräftor och västerbottenost! Sjung en trevlig nubbevisa till vänster och höger klo.
    Justin hör inte grisar i skogen utan varulvar och PÖKEN! Sånt er leskigt!

    SvaraRadera
  10. Jag har turen att hitta en massa hundägare idag - kul :) Blir också nyfiken på soldattorpet - var ligger det? (Är smålänning själv)

    http://foto.rudenius.se/post/2010/09/04/EFIT-2010sept4.aspx

    SvaraRadera
  11. Men åååh, vad myyysigt med kräftiskiva!!! :D Ser ut som ni hade en jättetrevlig kväll!!! :D Vi i våran familj är inga jättefan av kräftor, så jag har inte varit på kräftskiva så många gånger i mitt liv...

    SvaraRadera
  12. Kan riktigt känna hur du varvar ner när du åker till torpet även om du jobbar på rätt bra med att förbereda inför vintern!

    SvaraRadera
  13. kul att få se dina o Charlottes bilder eftersom ni tillbringade kvällen tillsammans, alltid kul att jämföra

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart sommarställe ni har :)
    Det var trevligt att få vara med om eran dag.
    Du kommer säkert tycka att det är jobbigt att få en hörapparat men när du väl har vant dig så kommer du tycka att det är en underbar lite sak. Jag har två så jag överlever ett par dar utan den ena, man får låna en medans de lagar den man rår om.

    Ha det gott och tack så jättemycket att hälsade på hos mig, mvh Maria

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder, förstår att ni trivs bra där på soldattorpet.

    SvaraRadera
  16. Tack så mycket! Fina bilder du tagit, jag gillar speciellt 16.00.

    Ha en bra måndag.

    SvaraRadera
  17. Kan bara sucka över er idyll..vad mysigt och fint ni har det i stugan! Där kan man säkert finna både lugn och ro...

    SvaraRadera
  18. Hej igen!

    Jag fick se att du också är med i Efit. Så trevligt med kräftskiva och så bra det passade att ha den just den här dagen.Jättmysigt ser ni ut att ha haft den.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera