Välkommen till min blogg


torsdag 9 september 2010

Öronundersökning

Idag har jag varit på Karolinska och gjort en två timmar lång audiologisk undersökning av örat. De kollade hörselnervens ledningsförmåga för nervimpulser. Imponerande arbete.
Jag har alltså en knuta på hörselnerven och nu ska man utreda hur vi går vidare med det. Det är inget farligt bara besvärligt för jag hör dåligt på det örat. Knutan sitter lite tokigt till också tydligen.
Nästa vecka ska jag göra ytterligare en undersökning på ca två timmar, då gäller det bl a balansen och lite annat också. Då är det doktorn som gör detta.

Här kan ni se var hörselnerven sitter. Det är en bit in ... Nära balansorganet.

3 kommentarer:

  1. Imponerande. Vad duktiga de är.

    SvaraRadera
  2. Vi kan kolla balansen den 25:e så behöver du inte besvära doktorn

    SvaraRadera
  3. Hoppas de hittar på något bra att göra så att du kommer att höra bättre

    SvaraRadera