Välkommen till min blogg


onsdag 1 september 2010

Han tog tåget ...

... och kvar fanns mörkrädda jag och ännu mer mörkrädda vakthunden Justin.
Nej, det var inte så farligt. Vi klarade oss. Med nöd och näppe :-o

 Jan åkte upp till Stockholm för några dagar och ett bekvämt sätt kan ju vara att ta tåget. Han klarade sig precis från det stora tågkaos som rådde i går kväll. Det X2000 han kom med skulle ha varit där fem timmar tidigare. Hans ordinarie tåg stod någonstans nere i Skåne.
Men även det blev bra tillslut. Längtar redan efter honom.

4 kommentarer:

  1. vad skönt att han inte fastnade i ett tågkaos, sofie gjorde det när hon skulle ned till skåne i somras
    de satt fast i tåget utan vatten och sen fick de kliva av mitt ute i ingenting o gå till närmaste station och sen stå resten av vägen när det 'nya' tåget kom

    SvaraRadera
  2. Förstår att det blir tomt när han far iväg. Men jag är bara ett samtal bort! Och idag "gör vi stan" och sen ska jag skämma bort dig med köttgryta!
    Skönt att han kom med X2000-tåget i alla fall, ingen höjdare att stå och vänta på en station i timmar... Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gjorde jag utan er? Det känns jättetryggt att veta att ni finns.
    Det ska bli kul att göra Oskarshamn och köttgrytan ser jag verkligen fram emot. Den var ju också närproducerad av vad jag förstod. Ja kossan gick ju inte precis på er tomt och betade men ändå ...

    SvaraRadera
  4. Jag ska inte oroa, men Banverket har problem med en nedrivem luftledning i Årsta. Dom som ingenting vet ligger Årsta sönder om Centralen men utanför tullarna! Dom riktigt inbitna inflyttade icke Stockholmare tror att Stockholm är innanför tullarna, därför får dom betala skatt för att åka ut till landet

    SvaraRadera