Välkommen till min blogg


tisdag 14 september 2010

Ett Foto i Timmen

07.30
Varje morgon startar jag med en hundpromenad. Oftast går jag då i en skog som kallas Ekbacken.

08.30
Efter frukosten är det dags för Justins bad. Jag badar honom varannan vecka. Efter badet lägger han sig i sin korg och där ligger han till eftermiddagen då jag blåser honom torr och tar ut honom.
Han är en stor skådespelare - det är inte alls så dystert som han ger sken av ...

09.30
Nu är det skönt att sätta sig med en kopp kaffe och läsa tidningen
10.30
Sitter och jobbar med bostadsrättsföreningens hemsida. Ett evighetsjobb.
11.30
Började kika lite på mina kryddor när jag lagade lunch. Pinsamt - hittade kryddor som gick ut 2001!!
Dags för rensning kanske.
12.30
... och Justin ligger fortfarande och torkar ...

13.30
En kort promenad med en lite fuktig hund.
14.30
Dags för borstning. En tålmodig hund som vet precis vad som gäller. Han brukar t o m somna.


16.30
KLAR!! Det tog två timmar effektiv tid och då var han inte speciellt tovig. Hade han varit det hade det tagit ännu längre tid.
19.30
Vi har äntligen fått belysning på vårt kontsverk utanför vårt fönster. Fint va?

Det här får bli min sista bild för idag.
Tack alla som visat intresse för min dag och tack för alla gulliga kommentarer.
Nu ska jag ut i regnet med min nybadade och nyborstade hund!

 

23 kommentarer:

  1. Å vad roligt att du är med idag!
    Stackars lilla Justin, han ser väl för eländig ut...
    Jag är också med, ska strax lägga ut de första bilderna. Kram

    SvaraRadera
  2. Han är verkligen en bra skådis, mig lurar han = )

    SvaraRadera
  3. Kikar in på din EFIT-dag:

    Så mysigt du har det! :)
    Och en sån söt krabat han är Justin...

    Angående kryddorna kan jag inte göra annat än fnissa lite. Jag kollade igenom när jag flytt-rensade i början av augusti, och det var samma visa här *lite pinsamt*

    Ha en fortsatt trevlig dag!


    Kram

    SvaraRadera
  4. Men halle-duttingen-då så bedrövad man kan se ut! Såg desto mysigare ut på torkningen :)

    Hm.. man kanske skulle kolla bäst före datumen - fast undra om man vågar ;)

    Sv. ja dagen verkar avslutas betydligt bättre än starten!

    SvaraRadera
  5. Håller med övriga Justin ser så deppig ut,men då är man grundlurad alltså ;)

    SvaraRadera
  6. vad fin Justin blev efter borstningen, han såg riktigt välkommad ut :-)

    SvaraRadera
  7. Kjempesøt hund!! Flotte Efit bilder;)

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt vilken fin hund du har.
    Att det det tar en hel dag för honom och torka, då har han mycket päls?

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Å vad fin han blev! Så lik Molly han var på den bilden!

    SvaraRadera
  10. Ja, samma hungriga blick. Hon var ju så matfixerad den lilla gumman.
    Fast de är inte släkt, men lika ändå.

    SvaraRadera
  11. Oooh WOW vilket tålamod du måste ha som orkar med en sådan päls....

    En mycket vacker hund har du verkligen.

    Mmm stamnamn är för katteri :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Kikar in på din dag.
    Hahaha, vilken skådespelare han är!
    Ojoj, det tog lång tid att kamma ut honom! Förstår om han somnar.

    Ses!

    SvaraRadera
  13. Ojoj, vad eländig man kan se ut då! :)
    Men det blev himla fint till slut!

    Ja, kryddorna törs jag inte titta till :)

    SvaraRadera
  14. Søt hund da :o) Kunstverk utenfor vinduet er luxus, vår eneste kunst er nyklippet gress...

    Takk for titten av bildene dine, koselige!!

    Klem Lena

    SvaraRadera
  15. Tips!
    Kasta inte kryddorna, använd dom i slutspurten då ni grillar (kolgrill)

    SvaraRadera
  16. Det där var ju en helt perfekt kryddhylla. Var köper man en sån??

    SvaraRadera
  17. Det är nåt speciellt med afghaner, med de höga benen och långa pälsen, men just pälsen har alltid avskräckt mig :) Du verkar göra ett bra jobb med Justin, han är väldigt fin!

    SvaraRadera
  18. Tack för titten i min blogg! Jättefina bilder och vilken underbar afghanhund! Men det är rätt skönt med korthåriga dobermann...=)

    Kicki

    SvaraRadera
  19. Vilken mysig vovve ni har :)

    Sv: Min dröm är att öppna en egen fotostudio! Vi får väl se vad framtiden bär i sitt sköte :)

    SvaraRadera
  20. Hejsan Margaretha och varmt tack för vänliga ord i min blogg.

    Så roligt att få följa din dag och se din vackra hund. Mamma hade en vinthund ett tag och de är verkligen imponerande ståtliga. Vilken grace!!

    SvaraRadera
  21. Så gøy å følge Justins badedag. Han er utrolig morsom. Kan ikke forstå at han ligger så lenge og tørker! Og gud så vakker han er når han er ferdig stelt:-)
    Forresten takk for fine ord hos meg.

    SvaraRadera