Välkommen till min blogg


torsdag 28 juli 2011

Klagan

Måste få klaga en liten stund.
Som ni som är uppmärksamma ser, så har jag lagt upp en ny vinjettbild. Det tog mig ca 1 (!) timme att göra det. Hade ju kunnat ge upp men det gick ju inte eftersom jag redan tagit bort den gamla.
Visst är det fint med mobilt bredband, Men det frestar på tålamodet många gånger. Jag är inte riktigt sån att jag lungt kan sitta och kika i taket medan jag väntar utan jag trycker och trycker ... Och inte tycker datorn det är särskilt kul utan börjar krångla extra mycket för att straffa mig.
Så om jag inte kommenterar era bloggar ibland så beror det på att det inte går att ladda upp dem just då. Så småningom lyckas jag ju (jag går en runda på tomten ...) och då skriver jag.
Ni får en bild som belöning för att ni orkar höra på min klagan:
Inte så kul med kontakten, borde ha maskat bort den men då hade det tagit en timme tilll ... :-)

5 kommentarer:

  1. trycker o trycker är ju inte så bra för då tar det ännu längre tid, tyvärr
    mobilt bredband är oftast inte så kul, funkar inte så bra mer än i storstan

    SvaraRadera
  2. Min gamla PC är jättetrög och jag gör precis som du, när jag sitter där och väntar väljer jag att kolla mailen eller något annat idiotiskt i stället för att låta datorn tänka ifred.

    Även om det nu tog dig lång tid att få in headern, så var det mödan värt, för den är jättefin!

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Är det datorn eller bredbandet som är segt? (Tänkte eftersom det tar en timme att maska bort kontakten...) Om det bara är bredbandet så prova att åka hem till oss och sätt dig för där är nog mottagningen bättre.
    Jag har ju ett mobilt bredband på kontoret och det går nästan lika snabbt som det fasta bredbandet.
    Trist när det krånglar! Här nere har jag ju ett mobilt bredband också och det går snabbt, så jag tror inte att det behöver vara så...
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  4. Har inget mobilt bredband. Men en traktor till PC. Tar enormt lång tid. Och jag sitter inte och trycker på tangenterna. Då måste ju datorn tänka sig igenom alla tryckningar och det tar längre tid. Medan datorn jobbar, sätt på en kopp kaffe;-).

    På måndag börjar jag jobba. Känner inte alls för att gå upp 7 på morgnarna igen. Men inget att be för.
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  5. Självklart vet jag att man inte ska trycka och trycka. Fast ibland tror man att det inte "tog". Läste i tidningen Land just idag om detta. Citerar: "De flesta operatörer har maxförbrukning på sina abonnemang. När man använt en viss mängd data stryps hastigheten till nästa månadsperiod. Ofta blir hastigheten plågsamt lång, ungefär som med den gamla sortens telefonmodem. Även operatörer som inte har någon begränsning kan strypa en användares hastighet om förbrukningen är ovanligt stor och på så sätt saktar ner nätet för övriga användare".
    Detta hade jag ingen aning om. Desssutom använder jag inte datorn särskilt mycket när jag är här. Vet inte vad vi har har för abonnemang på den här datorn (Jan använde den för sina uppdrag) men ska kolla det när jag kommer hem.
    Man lär sig hela tiden.
    Jag överdrev lite när jag sa att det skulle ta en timme att ändra headern (det bara kändes så ...:-)

    SvaraRadera