Välkommen till min blogg


lördag 9 juli 2011

Det är faktiskt bara att ...

... passa på att njuta av sommaren när den är som bäst.
Hela trädgårn blommar, i landen är det fullt med jordgubbar och hallon.
Äpplena och körsbären är på gång.
Vattnet i poolen är varmt, solen skiner, ingen blåst. Utmed grusvägen finns mängder med blåklockor, klöver och gulmåra.
Alla maskiner fungerar för tillfället och har till slut fått rätt bensin/olja i sig. Det visade sig vara en hel vetenskap men  nu har jag kläm på det.
Och i morgon kommer mina kära gäster. Har bakat bullar till dem. Bland annat.
Det ska bli så trevligt.

2 kommentarer:

  1. En härlig sommarbild. Skönt att du får gäster imorgon. Det kan säkert bli lite väl långa dagar ensam ute i ingenstans som du är. Trots sällskap av Justin.

    Ha det underbart närmaste veckan.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lärarinnan i Villette var bra. Jag har läst bok nr 2 av författen nu, och skall sen fortsätta med nr 3. Det enda jag har lite svårt för är alla krångliga namn. Men det ger sig.

    Kram!

    SvaraRadera