Välkommen till min blogg


måndag 4 juli 2011

Ett Foto i Timmen i Småland

Dags igen för Ett Foto i Timmen. Den här dagen kommer att visa livet på riktiga landet .
08.00
På väg till brevlådan för att hämta morgontidningen. Det är duggregn.

09.00
Skönt att ha en liten veranda att sitta i när det inte är sånt toppenväder. Det är varmt i alla fall, så dörren får stå öppen.

10.00
Nu är i alla fall dottern med familj iväg på sin långledighet i Grekland. Det unnar jag dem verkligen, deras vardag är minst sagt intensiv.



11.00
Även dotterns blommor måste ju få semester. Har tagit hit alla och placerat ut dem lite här och där.
Ska nog se till att de ska trivas

12.00
Eftersändningen av min post har inte fungerat på hela veckan trots samtal med företaget förra veckan. Nu fick jag ta ett nytt samtal när det visade sig att posten fortfarande läggs i brevlådan hemma.
Visst kan man bli trött på sånt här. Det är ju ganska dyrt med den här tjänsten också.


13.00

Gör just ingenting.
Ibland kan det vara lite långsamt för en storstadsbo att vara på landet ...

14.00

Lyssnar på Nanne Grönvalls sommarprogram. Mycket bra.


15.00
Tack vare snälla grannar hemma så fick jag lite post hit idag.
Posten här på landet fungerar bättre än den i Stockholm. Nu vet vi det.



17.00
Allt lungt här. Det regnar ett fint sommarregn.


**************************


Jag avslutar här. Dagen är inte slut men jag ska följa frågorna på TV som tagits upp i Almedalen i dag.
Vi ses kanske nästa EFIT:



21 kommentarer:

  1. Åhå, de bilar ner dit i år igen..
    Liten bit åka det.

    SvaraRadera
  2. Kikar inom och ser hur Din efit-dag startat =)

    På återseende.

    SvaraRadera
  3. Ja, så himla skönt att bli av med honom! :-) Nej, nej HUR skulle jag klara mig utan honom???????

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikar in på din dag så här långt. Mysigt att vara på landet.

    Återkommer senare.

    SvaraRadera
  5. Så dom bilar ner till Grekland? Blir några mil det ;)

    SvaraRadera
  6. Så de är på väg nu. Härligt! Tittar in fler gånger under dagen och se vad du pysslar med.

    Själv har jag varit och kikat på 3-veckors rottweilervalpar! Mischas mamma har fått ny kull. Nytt besök om 2-3 veckor när de är lite vaknare och rörligare :-).

    SvaraRadera
  7. Det tar fyra dygn att åka till Grekland och då är det ändå på västra sidan de har sitt ställe.

    SvaraRadera
  8. Birgitta - ska skaffa en råttisvalp?

    SvaraRadera
  9. Spanar på din dag! Kul att se hur du har det!

    SvaraRadera
  10. Jag vill bo på landet bland kossor o skit*S* Älskar livet på landet och hittar jag bara ett hus nånstans så drar jag...ja med familjen såklart*S*

    Ja det är mysigt med bebisar, hon sover väldigt bra på nätterna med o ibland behöver man inte mata alls o ibland en gång. Perfekt för en tröttfis som mig*S*

    Ha en fortsatt bra dag

    kramis

    SvaraRadera
  11. Nähä Margaretha. Inga fler valpar. Med tanke på hur osäker och jobbig Mischa kan vara så skulle hon bara överföra det på valpen. EN rottis räcker alldeles utmärkt.

    Men det skall bli roligt att träffa dom igen om ett par veckor.

    SvaraRadera
  12. kollar in hos dig och upptäcker att det är EFIT idag och inte imorgon som jag trodde
    jaja vi får vara med nästa gång ist
    Posten, tja en annan statlig institutione som inte fungerar längre... heller

    SvaraRadera
  13. Visst är det irriterande när adressändring inte funkar. Hoppas det löser sig.

    Björnbär är väldans gott. Släkt med hallon och oerhört nyttigt.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Kikar tillbaka.
    Vad jobbigt när eftersändningen inte fungerar.

    SvaraRadera
  15. Härligt lantliga bilder på din efit-dag!

    SvaraRadera
  16. Det ser skönt ut på landet ditt!

    SvaraRadera
  17. Så roligt att följa din dag och så enormt fina bilder du tagit. Den första fotot ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  18. Livet på landet är ljuvligt, särskilt om man får hälsa på snälla kossor!

    SvaraRadera
  19. Kul att se din dag så här i efterskott! Själva satt vi ju i kö genom Danmark hela dagen så det var ju tur att jag inte var med på efit för det hade inte blivit så varierande.
    Jättefina bilder från härliga Småland!

    SvaraRadera