Välkommen till min blogg


måndag 18 juli 2011

Dystert

Ja,  nu har mina gäster åkt. Känns jättetomt och sorgligt. Det var så roligt när de var här.
Till råga på allt så regnar det och det verkar bli ett dagsregn.

Och som om inte detta räckte så är mitt mobila bredband EXTREMT långsamt just nu och sätter mitt tålamod (som jag inte har ens i vanliga fall) på stora prov.
Detta inlägg tog minst en halvtimme att göra. Likaså när jag ska kommentera andras. Så det här får jag lägga åt sidan. Hade tänkt betala räkningar men det går ju inte.
Om jag nu får klaga på ytterligare en sak till så är det dessa dj-a flugor som finns runt mig i mängd. De sitter på datorn, på mina händer och retar mig genom att susa förbi mina ögon i full fart, surrande.
Nu låter det här kanske lite lustigt men det är det inte.
Jag behöver verkligen inte en massa motigheter just nu, det är jobbigt som det är.

11 kommentarer:

  1. Stor kram! Förstår att det blir tomt när de åker, ni verkar ha haft jättemysigt! Hoppas att regnet blåser bort, i dubbel bemärkelse, och solen tittar fram!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får sätta upp såna där äckliga klistermojar som får flugor att fastna :-). Vi hade regn i ett dygn i går men nu skiner solen igen. Allt blir lite lättare när det inte är grått och vått.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tänk att vi slipper flugor nästan helt nu på sommaren! Vi flera svalbon under ladugårdstaket och de håller nog efter alla insekter.

    Vi har mest flugor inomhus vår och höst, men då sätter jag upp klistermojar (Birgittas uttryck) på fönsterna och där fastnar de rackarna.

    Hoppas att regnet snart slutar så att humöret lättar lite!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. kryp är det värsta som finns, så jag förstår att du blir galen
    tyvärr kommer de väl fram för att det är fuktigt

    och att bredbandet inte funkar gör ju att man kan bli galen för mindre

    hoppas allt funkar idag :-)

    SvaraRadera
  5. Idag funkar det hjälpligt med datorn. Flugorna är värre än någonsin. Ska köpa en sån där klistermoj det är nog det enda raka. Just nu sitter det fyra flugor på skärmen och några på tangentbordet. Resten på mig ....

    SvaraRadera
  6. Grattis på namnsdagen vännen!

    SvaraRadera
  7. Grattis på Margaretha dagen

    SvaraRadera
  8. Fastna inte själv på klistermojen, det är lätt gjort när man vecklar ut och sätter upp :-)

    SvaraRadera
  9. Tackar för namnsdagshälsningarna.

    SvaraRadera
  10. Grattis på Margareta-dagen!!

    Hoppas att solen lyst på dig idag och att flugorna håller sig utomhus och inte inne på dig.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  11. På Konsum har de såna klisterremsor som man ska sätta på fönstret (eller skärmen?) istället för hänga i taket. De funkade ganska bra hemma hos oss när det var som värst...
    Lycka till! :)

    SvaraRadera