Välkommen till min blogg


torsdag 21 juli 2011

Sommarfest

I går var det den årliga sommarfesten här i vår by. Den är alltid lika trevlig och lite unik i bygden vad jag har förstått. En av oss står som värd och köper in mat m m som var och en sen betalar. Dryck och gott humör har vi med oss.
I år fanns det risk för regn. Men det löstes genom ett magnifikt partytält. Alla har förstås inte utrymmen för för så många personer så det här var ju toppen. Varmt och skönt var det trots det fint strilande regnet.
Vi var ca 20 stycken och maten var supergod.

Sen blev det tipspromenad. Frågorna var jättesvåra men en vinnare utsågs: Anita

Att springa med en potatis på en sked kan ha sina sidor. Lotta klarade det bra.

Värdfolket var enormt påhittiga. Nu skulle vi se vem som kunde sprätta iväg en våt tvål längst. Låter lätt.

Och som inte det räckte så blev en del av oss hopbundna med rep. Kjell och jag vann faktiskt. Men i ärlighetens namn måste jag erkänna att Kjell hade gjort det här tidigare, han visste knepet.

Mörkret sänker sig över bygden. Här inne avhandlas stora som små problem vars lösningar inte helt säkert gäller morgonen efter ...

Dags att cykla hem. Anita får hjälp av Lotta.
Själv vinglade jag hem på en cykel utan lyse och utan luft i framdäcket. Det var alltså därför jag vinglade, vad trodde ni?
Mycket uppiggande med en sån här trevlig fest.

3 kommentarer:

  1. Å vad trevligt det låter! Fina bilder, otroligt häftig bild på Lotta och potatisen! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig fest och vilka jättefina bilder.
    Det är roligt med såna här initiativ.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härligt, detta var nog vad du behövde just nu. Så urmysigt ut. Jag försökte ringa dig för en stund sen, men inget svar. Försöker lite senare eller imorgon.
    Kram!

    SvaraRadera