Välkommen till min blogg


onsdag 6 april 2011

Sorgen är kärlekens pris

... har K G Hammar sagt.
Åh, så sant.
Efter två månader är det värre än någonsin och jag har fått höra att det värsta oftast kommer vid just den här  tiden.
Oturligt nog inträffade just vid tiden på min födelsedag. Därvid lag blir man aldrig riktigt vuxen och därför extra känslig. Och nu fick jag verkligen klart för mig hur det är att vara utan sin älskade på sin födelsedag. Ingen uppvaktning på morgonen med några fina presenter samtidigt som man hör ett försök till "Ja må hon leva ..." (!).

Nu ska jag absolut inte klaga förstås, denna dag har varit rent otrolig i antal telefonsamtal, sms, Facebook-hälsningar, kort. Mina närmste har ringt och sjungit och jag är alldeles övervädligad. Och rörd.

Nu hör till saken att jag fortfarande inte är riktigt frisk vilket gör att firandet får vänta till helgen. Jag vill inte smitta någon ...
... därför gick jag och köpte en färdig maträtt i den grekiska restaurangen (lammspett) och tog mig ett glas vin och firade mig själv. Det var inte fel, det är verkligen inget synd om mig.
Men ensamt, det måste jag erkänna ...
I morgon kommer Justin hem, det ser jag fram emot.

7 kommentarer:

  1. Önskar dig en jättestort grattis på din födelsedag och en jättestor kram, har tänkt på dig mycket. ♥

    SvaraRadera
  2. GRATTIS ! Än en gång.Det kommer att bli flera ensamma dagar som kommer att kännas extra mycket, varför just jag.
    Jag hade en älskling som sa han skulle leva och dö med mig.Han var 14 år yngre. Trodde väl aldrig att han skulle gå före mig.Men sex år fick vi tillsammans.Mitt X hade accepterat honom.Saknaden är större för varje år som går.Speciellt vid speciella dagar, sådana Du och Din Jan firade ihop.Tur Du har Dina barn och Jans som också sörjer.Justin saknar säkert också Jan.
    Allt Ni hade gemensamt får Du ha för Dig själv nu.Kanske Du har den förmånen att känna hans närvaro. Det kan underlätta.

    Bra att Du unnar Dig att äta ordentligt.

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Ett stort Grattis kommer från mig också!

    Sorgen och saknaden är väl aldrig så stor, som när det kommer dagar då man egentligen borde fira och vara glad.

    Så skönt att du är så pigg nu så att du kan få hem Justin, då blir det i alla fall inte riktigt så tomt.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  4. Återigen - Grattis! Synd att du inte var kvar här då hade vi firat dig med tårta, paket och ballonger hela dagen lång!
    Maten såg jättegod ut! Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Tack alla. Det där med ballonger lät ju kul ... :-)
    Nu laddar jag för nästa svåra - på lördag är det Jans födelsedag.

    SvaraRadera
  6. Visst skaffar man sig en potentiell sorg när man upplever kärleken. Men hellre det än att aldrig uppleva det du och Jan hade. Eller hur?

    Du har många svåra dagar framför dig. Men jag tror du kommer härda ut dom. Du har upplevt Jan och kommer därför kunna ha många fina minnen efter era 20 år ihop.

    Hoppas att du trots allt hade en hyfsad födelsedag. God middag och vin är inte att förakta, och så kommer Justin idag. Även han ett stort glädjeämne :-). Kikade in på Moorflowers hemsida igår. Vilka hundar!!! Helt underbara. Min vurm för afghanen fick hjärtat att fladdra - jag vill så gärna ha en!

    Sköt om dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, afghanhundar är verkligen speciella. Har man bara tålamod med pälsen så får man som belöning en enormt kul och påhittig hund som lockar fram många skratt.
    Tack, födelsedagsmiddagen var hyfsat bra. Till helgen ska vi fira på riktigt båda dagarna.
    Men nu drar jag iväg till Nykvarn, till en väninneträff och jag och min lilla Justin ska sova över där. Det ska bli trevligt allting.

    SvaraRadera