Välkommen till min blogg


onsdag 20 april 2011

Påskveckan

Jag är alltså nere i Småland nu under påskveckan. Bor hos Charlotte och familjen.
Men jag är vid vårt torp om dagarna eftersom trädgården behöver jobbas med.
Grannarna i byn har som vanligt placerat ut Klara Bella vid vägskälet.
 Der känns tryggt ...

Tog en promenad i byn. Man blir alltid betittad när man går där ...
Den här gången av några unga vackra gossar

Blev glad när jag såg att våra holkar har börjat bli nya hem

Skolbarnen här har inte påsklov förrän nästa vecka
Så ännu är det en del prov som det ska plluggas till. I detta fall ett i  mitt tycke mycket svårt fysikprov.

Ellen håller på med de fyra räknesätten.
Mamma jobbar ned dekorationerna. Och det blir verkligen fint. Lagom till påskhelgen.

Oj, vad jag är glad att jag inte går i skolan längre ...

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så fina bilder från din del av Sverige. Och så mysigt med Klara Bella, det måste kännas tryggt att ha henne där.

    Jag önskar dig en trevlig helg och en Glad Påsk!
    Varma kramar/Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det svårt i skolan idag. Jag tvivlar på att vi hade så svåra prov och förhör när jag gick i högstadiet.

    Fint i Skinshult, som alltid. Kram

    SvaraRadera
  3. vad fint med Klara Bella, kul tradition

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sommarbilder! Nä, skolan var ingen hit. Glad att jag slipper. När man lämnar jobbet så behöver man inte tänka på jobbet, förrän nästa morgon.

    Håll i Klara Bella så hon inte flyger till Blåkulla idag!

    Förresten: du skrev att du skurit av dig en bit av fingret... kanske time för läkare???? Stackars dig. Sånt gör ONT!
    Kram!

    SvaraRadera