Välkommen till min blogg


torsdag 14 april 2011

Bokklubb

Har i kväll haft sex lässugna damer här hemma.
Vi har en bokklubb som är döpt till Selma och vi träffas ca var femte vecka och tills dess ska vi ha läst den bok som den som ska ha träffen har bestämt.
Då är vi hos varandra, äter en god middag och pratar om boken.
Den här gången var det min tur. Jag bjöd på tjälknöl (älg från Småland), potatisgratäng, kantareller och Karl Johansvamp.
Det uppskattades.
Tills nästa gång ska vi ha läst Gerda Anttis Min man David.

Har läst andra böcker av henne tidigare och gillat dem alla, så den här ser jag fram emot.
Det var trevligt att ha någonting som skingrar tankarna lite. Så det var en fin kväll.

5 kommentarer:

  1. Så trevligt det låter med en bokklubb!

    Tjälknöl har jag aldrig lagat och inte ätit heller tror jag. Jag har funderat på det många gånger, men det har inte blivit av.

    Jag hoppas att du får en solig och fin helg!
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med en bokklubbskväll då och då!
    Ja Gerda Antti har du ju alltid tyckt om så det måste ju vara helrätt för dig! (Var det rent av din tur att välja?)

    SvaraRadera
  3. Jag som äääälskar böcker. Har jag ingen bok på gång är jag olycklig. Tar detta som ett boktips:-)

    Middagen lät förbaskat god.

    SvaraRadera
  4. Nej, det var inte jag som valde. Jag hade valt Årstafruns dagbok och den hade alla gillat, så det var ju kul. Sånt vet man ju aldrig och det är ju heller inte meningen med en bokklubb utan att man ska ge sin syn på boken och diskutera innehållet. Vad som är toppen är ju att man får läsa sånt man kanske aldrig hade vågat sig på.
    Birgitta - De böcker jag läser har jag lagt ut i högerspalten. Ofta hinner jag läsa ytterligare en bok mellan bokklubbsböckerna. Men nu har jag gett mig på sista boken om Ayla och den är på 650 sidor så den får jag ta mellan varven.

    SvaraRadera
  5. Boken du har här till höger, Gift med en beduin, beställde jag hem när jag såg att du läst den. En härlig bok med en kultur man inte upplevt själv. Jag läser ca en bok i veckan - ibland fler.

    SvaraRadera