Välkommen till min blogg


måndag 25 april 2011

En ny dag

En ny härligt solig dag.
Det gick bra att sova ensam i huset trots mörkrädsla och stor sorg.
Ingenting kan ju egentligen vara värre än det som redan hänt.

Däremot fick jag skydda och trösta min vakthund som var livrädd efter han hade varit ute en sista gång innan natten. Han hörde nämligen någonting otäckt inne i skogen som enligt honom var i storleksordning lejon ...
Så han låg i soffan och tittade  ut  mot dörren hela tiden så länge jag var vaken.
 Det känns ju himla tryggt att ha en sån "modig" vakthund.
I eftermiddag åker jag hem igen. Det har varit toppen de här dagarna här nere, både hos Charlotte och i det egna torpet.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gick bra Margaretha!
    Nu är det så att det finns läskiga djur i skogen, jag vet. Jag har sett sniglar som heter "Mördarsniglar" Bara det, staden är bättre där du kan ligga på din ljusblå sidenkudde på balkongen och kolla att färjan håller tidtabellen.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det gick bra mamma! Tänkte på dig hela tiden och undrade om du skulle komma med kudden under armen framåt kvällen...
    Justin hade säkert gärna gjort det. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tänkte skicka över Justin till er ett tag. Han kan ju konsten att skrämma upp sin omgivning.
    Det kanske var de där små mördardjuren han hörde, vem vet?

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!!! Det var inte mycket till vakthund. Snacka om att skrämma upp dig. Hoppas i alla fall du sov gott när du väl somnade.

    SvaraRadera
  5. Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

    SvaraRadera