Välkommen till min blogg


söndag 3 april 2011

Inte så mycket ...

Det händer inte så mycket här just nu.
Är hemma igen efter en och en halv vecka nere i Småland hos Charlotte o familjen. Där blev jag så väl omhändertagen vilket gjorde att jag så sakta kunde landa och börja fungera någorlunda normalt igen efter de känslomässiga och jobbiga veckorna som låg bakom oss.
Kände mig starkare och fylld med lite ny energi när jag åkte därifrån i måndags.
Det räckte tydligen inte - efter en dag ramlade jag ihop i en jobbig influensa med feber, huvudvärk, hosta, värk i kroppen m m.
Då fick jag klart för mig hur jobbigt det är att vara ensam. Caroline kom visserligen och gick ut med Justin men en hund måste ju ut ca fyra gånger om dagen vilket resulterade i att han blev hämtad av Göran och där är han fortfarande.
Jag är fortfarande sjuk, känner mig verkligen ynklig och längtar jättemycket efter både Jan och Justin.
Det är svårt att hantera.

5 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt. Ja, det är jobbigt att ha hund när man är riktigt sjuk. De kan ju inte ta hand om sina behov själva. Skönt att du har hjälp. Kan tänka mig att du känner dig ensam nu.

    Krya på dig vännen - snart är Justin hemma igen :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, jag måste tänka så och inte gräva ner mig för djupt och så fort jag är på benen igen kommer mycket att kännas bättre.Det går så sakta framåt iallafall.

    SvaraRadera
  3. Du skulle ha stannat kvar här! Då hade du inte varit ensam åtminstone, även om influensan antagligen hade slagit ner dig ändå.
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Fy så jobbigt att du blivit sjuk, men det är väl helt enkelt så att kroppen reagerar och säger ifrån nu efter allt jobbigt du gått igenom.

    Jag hoppas att du snart ska må bättre!
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  5. tufft att åka på influensa, själv låg jag sjuk i 2,5 vecka
    hoppas du kryar på dig så att Justin kan komma hem och hålla dig sällskap

    SvaraRadera