Välkommen till min blogg


tisdag 28 december 2010

Underbart är kort

Det blev en kort med underbar visit i Ymerslund den här gången. Ett av skälen är det här:
Vattnet hade frusit. Fick smälta snö på spisen för att få till kaffe, potatis samt borsta tänderna.
Det löste sig lite dagen efter, då fick vi vatten i badrummet men inte i köket. Det funkade men var jobbigt. Dessutom var det lite för kallt i vårt lilla torp, varken element eller öppna spisar kunde hålla kylan borta inne i huset.

Desto trevligare var det på måndagkvällen då vi firade en extra julafton hos Charlotte, George, Emelie, Alexandra, Ellen och Angelica.
Det var oerhört trevligt, vi trivdes varenda minut. Varmt och skönt var det också ...

Tack för en trevlig kväll.

Packade ihop på tisdageftermiddagen och åkte hem till värme och vatten.

5 kommentarer:

  1. Hej och god fortsättning !

    Vad Du har hållit i gång och skrivit hela Julhelgen.
    Jag satt hela Julafton och några timmar kvällen innan och läste alla mina följbloggar.Det var några mot slutet av alfabetet som inte hanns med den 24:e, så dem fick jag önska det jag önskade Dig nu.

    Inget särskilt har hänt sedan den 22/12.Och det räckte och blev över,kännel mer äckel för varje dag som går.Min dotter maila t.tälje-taxi.Finns att läsa i "HÅLLA GOD MIN" vad jag råkar ut för,gamla människan snart 70 år-2013.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack själva!
    Det var verkligen jätteroligt att ni kom ner, även om det blev kort, och så trevligt att vi fick fira lite jul ihop också!
    Stor kram & återigen tack för alla fina julklappar

    SvaraRadera
  3. forts. Lite konstigt, Du bor i en Stad full av vatten, kommer till Småland, där det är fruset vatten.Tänkte på Östersundsborna som fick bakterier i sitt kranvatten.Här i S-tälje har vi fint vatten i kran, men jag tyckte det smakade beskt.Så jag kokade och kylde hela Julen.
    Hoppas allt är bra med Dig och de Dina.

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Det kan inte ha varit någon höjdare att komma till ett utkylt hus och fruset vatten. Men ni fick ju plåster på såren när ni fick fira en så trevlig extra julafton.

    Ha ett gott slut på 2010 och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du lagt upp bilderna på hemsidan! Jättefina! Kram

    SvaraRadera