Välkommen till min blogg


fredag 3 december 2010

Pepparkaksbak i julväder

Dags för pepparkaksbak.
Har inte gjort det nu några år men fick plötsligt lust. Upptäckte då att alla pepparkaksformar ligger i torpet i Småland. Dessa formar har kommit till genom alla år men när jag nu skulle köpa helt nya upptäckte jag hur hutlöst dyra de har blivit!
Strunt samma, klart man måste ha hemgjorda pepparkakor i år.

Första plåten klar.

Såja, klart. De blev verkligen inte vackra, en del gubbar saknade ben, andra blev sneda.
Några blev inte alls.
Men ...
om jag hade velat ha perfekta pepparkakor hade jag köpt Mor Annas.
Nu ska vi ta en kopp kaffe och provsmaka.

Klart man fick julstämning när det såg ut så här utanför fönstret.

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Jag tycker de såg jättefina ut! Kan tänka mig att det luktar underbart hemma hos er nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Dom ska vara lite så där annars är dom inte godkända. Sen får dom ligga minst en vecka och gotta till sig, sen... är det riktiga pepparkakor som fabriks peppisar aldrig kan komma upp till

    SvaraRadera
  3. Oj va' många fina pepparkakor...
    Det kommer att finnas många snälla människor när ni bjuder på dem...
    L&R i TN

    SvaraRadera
  4. oj vilken massa pepparkakor och hembakta är tusen gånger godare än Mor Annas oavsett om de har ben eller inte :-)

    SvaraRadera
  5. Tack, det var snällt sagt. Jovisst är det något annat, man kan ju krydda lite mer och sen, som sagt, de här är lite mer charmiga :-)

    SvaraRadera