Välkommen till min blogg


torsdag 11 november 2010

Justin 9 år

I dag fyller vår lilla prins 9 år. Tänk va´, vad tiden går.

Nyss, alldeles nyss, såg han ut så här ... Demolerande vår dagstidning. Bland annat ...

*********

Hundar har alltid haft en stor plats i mitt liv. När jag var 15 år fick jag äntligen min alldeles egen hund - Lassy, en collie/schäferblandning. Oj, vad lycklig jag var.

Lassy på Adelsö
Och trevlig och go´ hund som var med oss överallt.

Sen var ju förstås inte steget så långt till att förverkliga drömmen om en egen afghan. Fast det fick vänta lite tills småbarnsåren var över. Då kom Natasja, en underbar, otroligt älskad hund. Det visade sig ganska snart att hon var en mycket bestämd, egensinnig, rymningsbenägen och på alla sätt en jobbig afghan. Alltså precis som de ska vara. Men kanske lite besvärlig som förstagångsafghan.
Vi lärde oss dock rätt snabbt och två år senare fanns ytterligare en tik hos oss.

Och självklart - snart såg det ut så här hemma. Och flera gånger dessutom.
Mitt kennelprefix är El Geshima och det blev rätt många afghaner som spreds runtom i Sverige med det namnet. En del lyckades i utställningsringarna andra inte. De var bara gulliga och älskade sällskapshundar som tuggade sönder möbler och rymde så ofta de kom åt. Inget konstigt med det.

 Framför mig går Mirim, Molly, Natasja, Monet och Onyx.
Alla har en plats i våra hjärtan och de ligger nu under en björk i Ymerslund.
Där ligger också älskade Oliver, sonson till Molly.

 En ung Oliver på Kungsholmen.

Och idag firar vi alltså Justin med korv och Frolic. Och en lite roligare promenad eftersom vädret är så fint just idag.

10 kommentarer:

  1. Grattis till den stiliga Justin!

    SvaraRadera
  2. Grattis Justin! Från din gamla låtsasmatte med valpar.
    Kul att återse alla våra kära hundar, man saknar dem fortfarande - de var så unika var och en av dem.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vi hade ju dessa hundar på många sätt gemensamt. Både de tidigare och det halvår du hade hand om Justin (som var ett impulsköp, helt oplanerat!) Utan dig och Caroline hade det varit omöjligt med alla dessa hundar och valpkullar.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att se bilder på alla hundar, även jag kommer ihåg flera av dem :-) Likaså en vän till mig som själv föder upp Afghaner, El Geshima är inte glömt.

    Å så ett stort Grattis till Justin!

    SvaraRadera
  5. Grattis Justin, du är inte här så ofta men du kommer ihåg var vi bor.
    Natasja var den hunden som kom fram i affären då hon hörde vem som pratade med matte och dom andra var helt oförstående.
    Oliver hade vi några gånger och passade.
    Det är dom tre hundarna som har accepterat oss, annars är dom lite knepiga med bekantskapen. Dom blir bekanta om på sina vilkor

    SvaraRadera
  6. Grattis Oliver. Du har en plats i vårat hjärta också.

    Kram Moster Ingrid

    SvaraRadera
  7. Det är en gaykompis till mig som bor nere i Östergötland, han födde upp Afghaner på 80-talet och började igen för något år sen. Jag tror att hans stamnamn är Temper.

    SvaraRadera
  8. Hej igen.
    Jag tänkte genast på en person som bor i Linköping och är gay men hans kennelnamn var Jildirim.

    SvaraRadera