Välkommen till min blogg


lördag 13 november 2010

Ett Foto i Timmen 13 november

Dags igen ...
08.00
Börjar dagen som vanligt med en hundpromenad. Här på vackra Sjöstadsparterren.

09.00
Efter dusch - väcka maken och sen dags för frukost.

10.00
Nu ska jag banne mig verkligen LÄRA mig Photo Shop Element. Och inte bara beskära och möjligen ljusa upp en bild. Jag vet ju att det finns så mycket mer och jag har en jättebra bok för detta.


11.00
Fanns behov av ett par nya lite tunnare vantar. Åkte iväg till Naturmagasinet i Sickla och köpte ett par. Hur mycket som helst att välja på visade det sig.

12.00
Gick till grannen och vattnade deras blommor. De är i Jordanien med omnejd i två (!!) veckor. Okamratligt tycker jag.

13.00
Åkte in och turistade i vår egen stad. Började på Observatorielunden. Här är själva Observatoriet varifrån de åtminstone förr läste av väder och vind i Stockholm. Nu görs det nog på Arlanda tror jag. Fint och väl bevarat hus i alla fall, som ligger otroligt vacker på höjden ovanför centrala Stockholm.

14.00
Stadsbiblioteket. Bilden tagen från Observatorielunden.

15.00
Här är insidan av Stadsbiblioteket. Visst är det vackert?


16.00
Var och hämtade Miranda som vi ska passa till i morgon. Det är en ung tik som är oerhört livlig. Hon är nästan aldrig stilla. Det är därför hon är suddig på den här bilden. Hon är alltid på väg någon annanstans. Det ska bli kul att ha henne. Justin är lite mer ljum ... Fast han är jättevan vid henne.
Eller just därför kanske.


17.00
Jo hon KUNDE ...


18.00
Jag sa ju tidigt på dan att NU skulle jag sätta mig med den här boken. Har jag gjort det? Nej, hittat på tusen andra saker att göra BARA INTE DET!
Tråkigt va?
Men i morgon ....

19.00
Sista bilden för idag. Tack så mycket alla ni som varit inne och kikat och ni som dessutom skrivit en liten kommentar.
Vi ses kanske nästa efit.

**************

24 kommentarer:

  1. Hej

    va kul att du kikade in=) Jag bor i Värmland! Men ser du bor i huvudstaden. Trodde det var snö där också?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. God morgon! Kul att du är med idag! Ni verkar ha det lika grått ute som det är här. Det ska bli spännande att se dina Photoshop-alster här under dagen...? Kram

    SvaraRadera
  3. tack för titten, alltid lika vackra bilder från Hammarby Sjöstad

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig plats för en morgonpromenad, det ser mysigt ut!

    SvaraRadera
  5. Nej, en liten "å" mitt emellan husen i något som kallas Sjöstadsparterren. Det är jättefint och man blir så glad att de inte lockats att bygga så tätt utan att man kan ha plats för sånt här.

    SvaraRadera
  6. Det är inte långt till den muggen du ;)

    Det var inte mycket snö där inte, trodde det var snö i Stockholm jag.

    SvaraRadera
  7. Biblioteket är alltid en trevligt och mysigt ställe. :)

    SvaraRadera
  8. kikar in igen för att se fortsättningen, kommer tillbaka

    SvaraRadera
  9. Kikar inom. Vilket vackert bibliotek!! Jag har nog aldrig sett något så vackert!

    Jag kommer tillbaka senare ikväll.

    SvaraRadera
  10. Titter tilbake på dine bilder og ønsker en fin lørdag! Klem Lillebølla

    SvaraRadera
  11. Du får i alla fall ha datorn i fred eller spelar hundarna nätverksspel? Eller shoppar på Djurmagazinet online?

    SvaraRadera
  12. Ja, det är moderna hundar det här.

    SvaraRadera
  13. Ja, ja moderna, Justin har haft en flock med små mattar som visat hur man ska göra. Han vill impa på Miranda

    SvaraRadera
  14. nej Justin gillar väl inte småtjejer :-)

    SvaraRadera
  15. Småtjejer på två ben älskar han, men den här marodören på fyra som är hemma hos oss nu försöker han låtsas som han inte ser.

    SvaraRadera
  16. Härliga hundar och så gott utslagen på golvet! :-)
    Maffigt och läckert bibliotek. Dit måste jag åka någon gång.. :-)
    Tack för att jag fått följa dagen! :-)

    SvaraRadera
  17. Tittar in på din EFIT-dag. Mysig hund

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Kikat in på din dag. Gillar din hund (och lånehund) De är så fina.

    Ses nästa efit.

    SvaraRadera
  19. Så trevligt att följa din dag!
    Själv väntar jag till nästa gång det blir efit i november. Vi har vår dotter från Sicilien hemma över helgen och då blir det inte så mycket tid vid datorn.

    Ha en riktigt fin söndag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  20. Lite Photoshop har jag alltid tänkt mig jag ska lära mig också, men jag bara skjuter upp det hela.

    Nån gång så kanske!

    SvaraRadera
  21. Kul att turista i sin egen stad! Nu har jag lagt in hela min dag så välkommen tillbaka;-)

    SvaraRadera
  22. Åhh vilken söt vovve du har, härligt! Fin dag du haft..

    SvaraRadera