Välkommen till min blogg


onsdag 23 juni 2010

Promenad på Östermalm och City och hamnade i händelsernas centrum

Tillslut fick jag inse att alla runt mig hade rätt - jag börjar höra väldigt illa.
Fanns bara en sak att göra - ordna så jag hör bättre. Vill ju inte missa något.
I höst väntar hörapparat.
Mellan hörseltest och läkartid var det några timmar som jag skulle slå ihjäl på något sätt (stackars mig). Tog mig ner till Östermalmstorg.
Så här ser huset ut som ersatte det gamla fina Folkan


Billig affär och dyr affär

Östermalmshallen. Alltid lika imponerande.

Nere vid Hötorgets tunnelbanestation hamnade jag mitt i ett rån. En guldsmedsaffär länsades på innehåll, skott avlossades.
Rökutvecklingen var enorm men trots det lyckades rånarna fly. Hur röken kunde uppstå vet jag inte, kanske var det butikens larmsystem som satte igång det.

Inom mindre än fem minuter fanns på plats: polis, brandkåren med flera bilar, akutbil med läkare samt en helikopter som kretsade ovanför. Det var imponerande tycker jag.

Den här damen blev vittne till händelsen och var chockad förstås.

Var börjar man leta??

Efteråt var jag tvungen att sätta mig på konserthustrappan och äta en glass och lugna ner mig.

Sen var det dags att åka tillbaka till Sophiahemmet för mitt läkarbesök.

9 kommentarer:

  1. Vilken dramatik! Verkligen i händelsernas centrum idag...
    Tur att ingen skadades, mer än psykiskt antagligen.
    Fina bilder från Östermalm också, jag skulle absolut valt den billiga affären... Drömhuset är underbar!

    SvaraRadera
  2. Om du hörde skottet kanske du inte behöver en hörapparat...heter det så?
    När man säger hörapparat tänker jag på ett så'nt där horn man håller i örat...och säger va'ssa!!!
    L&R i TN
    PS Trodde inte att man fick ha skjutvapnen i Sverige...

    SvaraRadera
  3. Nej man får inte ha skjutvapen här men de smugglas in mängder av sådana hela tiden.

    Jag föredrar en liten diskret hörapparat och inte en jättelur ... :-)

    SvaraRadera
  4. Varför Sophiahemmet?
    Trodde det var ett sjukhem/hus.
    Finns det inte en öronläkare närmare där du bor?
    L&R i TN
    PS Tycker det skulle bli chic att du har en örlur...kanske i färger som matchar de kläder du har...hmmmmmmmm

    SvaraRadera
  5. Jag röstar också för en örlur. En starkt rosa?

    SvaraRadera
  6. Nej, det går inte med rosa, jag som nästan bara har röda kläder ...

    SvaraRadera
  7. då får det bli en röd lur, kanske en sån från Sydafrika?

    SvaraRadera
  8. Hihi, jag skulle inte tuta själv ...

    SvaraRadera