Välkommen till min blogg


lördag 26 juni 2010

Midsommarafton

I går fick vi tillsammans med Ingrid, Göran och Birgith vara med om att fira en riktig midsommarafton. Först utflykt till Kungsängens hembygdsgård med folkdans, små grodorna och kaffe med dopp. Därefter till I&G:s fritidshus i Håbo Tibble där Christina med familj anslöt och vi blev bjudna på bl a en underbar midsommarlax med tillbehör.
Allt förgylldes av att Jan och jag även firade vår 17 åriga bröllopsdag just den här dagen.
Tack Ingrid o Göran för denna midsommardag.
Jag råkade ju ta lite bilder, så om någon vill titta på dem så finns de här:

5 kommentarer:

  1. Å vilken härlig midsommar!
    Och grattis på bröllopsdagen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack. 17 år - tänk va? Vad snabbt åren går.

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen i efterskott :-)

    SvaraRadera
  4. Fina SVENSKA sommarbilder.
    Kommer så väl ihåg alla de midsommar firanden där Richard och jag dansade folkdanser här i USA.
    Kommer ihåg när vi "dansade" på vårt bröllop att Richard sa att han inte kunde dansa.
    Det visste jag inte...något vi tydligen inte hade pratat om.
    Oj kunde jag inte låta bli att undra och jag som alltid har älskat att dansa
    MEN när vi började att folkdansa...lärde han sig att dansa hambon...det var väl duktigt? Hambon är nog en av de svåraste att lära sig.
    L&R i TN

    SvaraRadera
  5. Grattis till bröllopsdagen i efterskott

    SvaraRadera