Välkommen till min blogg


söndag 6 juni 2010

EFIT Sveriges Nationaldag



07.30
Vi har ett stort mörkt moln över oss i vår familj just nu.
Väljer ändå att vara med i EFIT idag för att på så sätt skingra de onda tankarna ett litet tag.
08.30
Börjar med den obligatoriska hundpromenaden.
Ni som brukar vara med i EFIT känner väl till honom vid det här laget. Han är alltid med.
09.30
Idag är det den 6 juni, alltså Sveriges Nationaldag. Hade vi varit på landet hade vi hissat vår fina flagga. Nu fick jag nöja mig med det här i stället. Inte så tokigt det heller egentligen.


10.30
Behövde en del hjälp med båten som vi inte orkat med. Bl a behövdes en propeller sättas dit. Får hjälp med det, annars hade det inte gått.

11.30
Här verkar det vara allmän hundparkering för båtägare. Tålmodigt ligger de här och väntar.

12.30
Kapellet ska träs på. Och helst rätt första gången är det meningen.

13.30
Klar. Tillbaka till sin bryggplats.

14.30
Kaffe på balkongen

15.30
Var till posten och hämtade en bok som jag beställt. Nu är det äntligen dags att lära sig vem som låter hur i naturen. Man ska tydligen bara trycka och lyssna. Sen gäller det att komma ihåg det när man hör någon trevlig fågelsång i naturen.


17.00
Somnade på balkongen


18.00
Åt jordgubbar och vaniljvisp på balkongen. Mums vad gott. Solen sken.


19 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är med idag, trots allt!

    Ser jättehärligt ut där ute med båten. Vad skönt att ni kunde få hjälp med det som behövde göras.

    Tänker på er! Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis på den Svenska Nationaldagen...f.d. Svenska flaggans dag
    Är det Jan som är med på bilden?
    Vilken är den andra personen?
    Fick ni chans att ta en rundtur med båten?
    L&R i TN

    SvaraRadera
  3. Det är Mattias som hjälper oss med att iordninsställa båten. Nej, vi tog ingen tur. Hoppas att vi har möjlighet till det en annan gång.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Är inne och kikar på dina EFIT bilder.
    Önskar jag kunde sudda bort fulmörkmolnen åt dig.

    // Många kramar

    SvaraRadera
  5. hej vad kul med en bok som har fågelkvitter inspelat, nej vi firade ingen nationaldag, bara vanlig söndag hos oss

    SvaraRadera
  6. Takk for komentaren hos meg:)

    Er "heldig" i dag, er ikke så varmt med oss.

    Nå er jo jeg naturlig overopphetet hele tiden, så jeg nyter det, og håper på mer sommerlig vær snart.

    SvaraRadera
  7. Till posten på en söndag????
    L&R i TN
    PS Kommer du ihåg fågelboken vi hade med bilder och beskrivningar på TN fåglar Den den där stora hackspetten med röda hjässan som du gillade kommer flera gånger om dagen...vi har döpt honom till Margarethas hacke. Skickar en bild på den via vanliga e-mailen om du inte kommer ihåg hur den såg ut

    SvaraRadera
  8. SV: Nä, det är väl inte roligt att få skäll men jag blev så rädd när han rymde.

    Åh, så gott med jordgubbar.

    SvaraRadera
  9. Funderar lite på första bilden... Vad är det för ett vitt torn man ser i horisonten? Jag får inte ihop det riktigt.

    Ni verkar ha haft en skön dag. Kul med fågelboken som man kan lyssna på! Den måste jag få kika i när jag hälsar på! Kram

    SvaraRadera
  10. Har ingen aning vad de mörka molnen innehåller men hoppas att de både skingras och försvinner snart.

    SvaraRadera
  11. Det vita tornet tillhör Hammarbyverkens värmeverk. Jag var tvungen att kolla, har inte tänkt så mycket på att det står där, fast jag ser det varje dag. Det är ju typiskt.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Det ska vara rättstavat också. Ang. fågelläten så låter svartvit flugsnappare så här:"tjugo, tjugo, tjuett, tjuett"

    SvaraRadera
  14. Men gud, vilken härlig dag!!! :-D vad mysigt med båt!!! :-D Och hihi, den där boken har mina föräldrar också, den fick min pappa när han fyllde år för ett par veckor sen... ;-) Jätterolig bok, jag brukar sitta och "leka" med den ibland när jag är hos dem... :-P Och ååååh, så GOTT med jordgubbar!!! :-P Flera som haft det på sin EFIT idag, BARA för att läska mig, haha... :-P Jag har inte ätit några ännu i år...

    SvaraRadera
  15. En tupplur på balkongen är verkligen skönt, själv tog jag min i skuggan ute på våran altan.
    Det var mycket trevligt att få vara med om din dag och det var fint att se sol i dina bilder även om din dag är gråtung.

    Ha det gott, mvh Maria

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Tack för Ditt besök och kommentar hos mig igår. Jag fick massa varningar när jag skaffade kaninerna, att de aldrig skulle gå ihop med mina marsvin ... men ack, så fel de hade. Glad är jag för det, då ena marsvinet skulle blivit så ensamt när kompisen så oförberett dog i höstas :( De har verkligen trevligt ihop, de som är kvar.

    Du ser ut att ha haft en fin dag! Härligt!
    På återseende.

    SvaraRadera
  17. Vilken fin vovve du har :-) Härligt med att somna i solen, så varmt o gott!!

    Helen

    SvaraRadera