Välkommen till min blogg


måndag 7 juni 2010

Hammarby Sjöstad

Några vackra bilder från en fantastisk stadsdel i södra Stockholm.
För dig som inte varit här - åk hit och titta, det är definitivt värt ett besök.

Sickla kanal

Promenadbryggen som går runt hela Sickla udde

Utsikt mot Norra Hammarbyhamnen där våra tre färjor ligger. De två som trafikerar norra och södra sidan är gratis och heter Lotten och Lisen och den färjan som går härifrån via Djurgården till Nybroviken heter Emelie. Lotten och Emelie är namn tagna från P A Fogelströms Stad-serie.

5 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen vackert där!
    Fina bilder dessutom.
    Det ska bli roligt att få se Hammarby Sjöstad när det är sommar. Kram

    SvaraRadera
  2. jag gillar verkligen bryggan som är byggd runt kanten av Hammarby sjö, det är så mysigt att gå där

    SvaraRadera
  3. Dom böckerna kommer jag ihåg...
    L&R i TN
    PS Om vi åker dit och tittar får man knacka på???

    SvaraRadera
  4. Hej Margaretha...Tack för titten hos mig.
    Stockholm är fantastisk...Där har jag varit en massa gånger för gubben min jobbade där i 20 år Han bodde på Råsundavägen mitt emot stadion.
    Vilka underbara bilder du har tagit
    Fantastiska färger och en superskärpa.
    Nu kommer det att bli fullt med folk i helgen för Kiss är där och uppträder.
    Vår sladd är där i år igen.
    Hon var där förra året också fast då hade hon benet i gips men vad gjorde det.
    Hon bodde på samma hotell som de och hade turen att få bli omkramad av dem och fotad så hon var med i deras tidning för fans.
    Du kan tro hon var luns när hon kom hem.
    Jag älskar också dem men jag hade ingen chans att komma upp.
    Ha det super där uppe i vackra staden särskilt sommartid
    Kramizzzzz // Lotta

    SvaraRadera