Välkommen till min blogg


lördag 14 augusti 2010

Karl-Johan och hans vänner

Har gjort en tur i skogen. Här finns massor av svamp i år, dock inte så mycket kantareller. Hörde att de vill ha försommarregn och då var det ju som bekant ganska torrt.
Tyvärr är ju inte kunnandet som det borde vara så man får ju vara lite försiktig.
Men det sägs att det är ett riktigt Karl-Johan-år.

En liten men jättefin Karl-Johan som tillhör släktet soppar.

Här är en annan sopp, lite tjock och mullig

Jodå, den här fattar till och med jag att man inte ska äta. Men den är vacker, eller hur? Ännu vackrare om jag hade fokuset på svampen och inte löven. Mobilkamerans fel ...

Jodå, vi hittade kantareller också

Dagens skörd. Om några dagar går vi ut igen.

4 kommentarer:

  1. Gott, gott! Ät inte fel svamp tills lördag (nästa)

    SvaraRadera
  2. Mmm vad gott det ska bli! Det vattnas i munnen när jag tänker på alla smörstekta kantareller som ni ska bjuda mig på när jag kommer hem! (Det räcker nog till mig i allafall..)
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Haha. De där kantarellerna som syns på bilden är redan uppätna!!
    Däremot har jag en massa Karl-Johansvamp i frysen (tillsammans med den där rödvita svampen som finns på bilden). De kan jag bjuda på ...

    SvaraRadera
  4. Å den där rödvita ska bli spännande att smaka!

    SvaraRadera